Brev:
Nedtrapning af amning - 8 mdr.
27. april 2009
Alder:
8 mdr.
Nedtrapning af amning - 8 mdr.
Hej Helen,
Jeg har før skrevet til dig angående nedtrapning af amning.
Min datter er i dag næsten 8 måneder, og vi følger den plan du har givet os tidligere. Jeg er i dag gået i gang med at trappe amningen ned. Hun har ikke fået bryst inden formiddagsluren. I stedet fik hun frugtmos, og det var okay for hende. Hun faldt fint nok i søvn.
Men jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg ellers griber det an. Skal jeg køre lidt med at droppe formiddagsamningen (og i så fald hvor lang tid). Eller skal jeg stoppe helt med at amme om dagen og kun bibeholde aften, nat og morgenamningen?
Er det fint nok at erstatte det med frugtmos/grød og måske en lidt grovere grød om eftermiddagen? (havregrød etc)
Tillige vil jeg gerne høre dig, hvordan jeg slipper af med amningen om natten? Hun bliver lagt ca kl 19, og vågner så ca kl 04:30 for at spise og sover så til ca kl 06/07 næste morgen. Byder jeg hende vand når hun vågner og tager de skrig der kommer? Jeg kunne godt tænke mig at være fri for at skulle amme om natten, når jeg om nogle måneder skal jobbe igen.
Håber på dine indput
Venligst fra A/M