Brev:
Ammenedtrapning - sker det af sig selv?
27. april 2009
Alder:
4 mdr.
Ammenedtrapning - sker det af sig selv?
Hej Helen
Min søn er nu 4 mdr og vi er godt i gang med skemaden. I samråd med egen sundhedspl blev vi enige om at min dreng ikke længere kunne blive mæt af "ren" mælk (både modermælk og erstatning) så han får grød 2 gange dgl og vælling til nat. Han sover fantastisk og han er helt vild med grøden:)
Jeg ammer ham dog ind imellem men slet ikke så meget som før.
kl. 19-19.30 ammer jeg ham og han blir puttet
kl. 22-23 vågner han og får 200 ml vælling
kl. 5-6 vågner han og her ammer jeg ham
kl. 8.30-9 ammer jeg ham inden han ligges ud
kl. 11-12 grød og måske får han ved det ene bryst
kl. 13 får det andet bryst og ligges ud
kl. 15.30 ca ammer jeg ham igen
kl. 17 får han grød og jeg ammer ham
Min produktion har været høj idet min dreng har krævet meget, men nu hvor jeg ikke ammer ham nær så meget som før oplever jeg en massiv spænding og lækage-især om natten.
Skal jeg bare vente på at min produktion falder? Har hørt så meget om brystbetændelse i forbindelse med amning... Vil jo gerne undgå dette.
Hilsen Marianne