Ammenedtrapning - sker det af sig selv?

27. april 2009

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ammenedtrapning - sker det af sig selv?

Hej Helen

Min søn er nu 4 mdr og vi er godt i gang med skemaden. I samråd med egen sundhedspl blev vi enige om at min dreng ikke længere kunne blive mæt af "ren" mælk (både modermælk og erstatning) så han får grød 2 gange dgl og vælling til nat. Han sover fantastisk og han er helt vild med grøden:)
Jeg ammer ham dog ind imellem men slet ikke så meget som før.

kl. 19-19.30 ammer jeg ham og han blir puttet
kl. 22-23 vågner han og får 200 ml vælling
kl. 5-6 vågner han og her ammer jeg ham
kl. 8.30-9 ammer ...

Annonce

... jeg ham inden han ligges ud
kl. 11-12 grød og måske får han ved det ene bryst
kl. 13 får det andet bryst og ligges ud
kl. 15.30 ca ammer jeg ham igen
kl. 17 får han grød og jeg ammer ham

Min produktion har været høj idet min dreng har krævet meget, men nu hvor jeg ikke ammer ham nær så meget som før oplever jeg en massiv spænding og lækage-især om natten.

Skal jeg bare vente på at min produktion falder? Har hørt så meget om brystbetændelse i forbindelse med amning... Vil jo gerne undgå dette.

Hilsen Marianne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor