Brev:
Uden bryst om natten
15. april 2009
Alder:
6 mdr.
Uden bryst om natten
Hej Helen.
Jeg har en dreng på næsten 7 måneder, der er meget glad for amning om natten. Han har aldrig sovet mere end max 3 timer i træk på en god nat fra han blev født- og det bliver ikke bedre. Vi er i gang med en proces, hvor han skal falde i søvn selv- uden bryst- og det går så nogenlunde...med en 1/2 times skrigen mindst- trods jeg eller hans far er ved siden af og beroliger. Alligevel vågner han mange gange i løbet af natten og de fleste gange giver han ikke op, før han ligger ved brystet- og vi begge udmattede falder i søvn i forældresengen. Når jeg er standhaftig kan det tage op til en time at få ham til at sove uden brystet om natten.
Om dagen sover han fint- 2.1/2 time om formiddagen og 2 timer om eftermiddagen - ude i barnevogn- og en halv time tidlig aften indenfor ( 17.30.) Han ammes om dagen kun kl. 17.30 og nogle gange kl. 8.30 om morgenen - bliver tilbudt amning et par gange efter dagsmåltiderne- men er typisk ikke ret interesseret. Drikker også fint vand af kop og spiser 4 måltider om dagen. Hvad gør jeg? Det er sådan set kun nattesøvnen der er et problem - men nu er jeg ved at være lidt slidt.
( trediegangsmor...)