Brev:
Amning - viser mindre og mindre interesse
30. marts 2009
Alder:
6 mdr.
Amning - viser mindre og mindre interesse
Hej Helen.
Så er det mig igen :)
Merle har de sidste 3 uger ikke vist så meget interesse for amning og det bliver værre og værre, som om hun ikke gider ligge der og lege "lille" baby.
Hun river og flår og slipper og tager fat i en undelighed, så hyggen er gået lidt af det :)
Kun når hun er rigtig træt og halvsover der om natten er det muligt i fred og ro.
Egentlig kunne jeg jo stoppe med amning, hun spiser jo rigtig godt med både grød og mos og elsker vand.
Vores problem er bare at hun nægter at drikke modermælk el. modermælkserstatning, hverken fra kop eller flaske ( vil dog gerne ha vand af kop ) vi har prøvet forskellige mærker erstatning uden held og vi har været ihærdige i lidt over 3 uger, både når hun er glad og mæt og når hun er sulten. Har også ladet Jesper forsøge og andre også uden held. Er ikke i tvivl om at det er fordi hun ikke kan lide det.
Men hun er jo kun 6 måneder og født 5 uger før tid, så hun har jo brug for mælk i lang tid endnu, hvad hvis hun pludselig slet ikke vil ammes mere og ikke vil drikke erstatning, hun kan jo ikke leve af grød, mos og vand endnu kan hun?
Hvad med alm mælk?
Venlig hilsen
Mette