Amning - viser mindre og mindre interesse

30. marts 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Amning - viser mindre og mindre interesse

Hej Helen.

Så er det mig igen :)

Merle har de sidste 3 uger ikke vist så meget interesse for amning og det bliver værre og værre, som om hun ikke gider ligge der og lege "lille" baby.
Hun river og flår og slipper og tager fat i en undelighed, så hyggen er gået lidt af det :)
Kun når hun er rigtig træt og halvsover der om natten er det muligt i fred og ro.

Egentlig kunne jeg jo stoppe med amning, hun spiser jo rigtig godt med både grød og mos og elsker vand.

Vores problem er bare at hun nægter at drikke modermælk el. modermælkserstatning, hverken fra kop eller ...

Annonce

... flaske ( vil dog gerne ha vand af kop ) vi har prøvet forskellige mærker erstatning uden held og vi har været ihærdige i lidt over 3 uger, både når hun er glad og mæt og når hun er sulten. Har også ladet Jesper forsøge og andre også uden held. Er ikke i tvivl om at det er fordi hun ikke kan lide det.

Men hun er jo kun 6 måneder og født 5 uger før tid, så hun har jo brug for mælk i lang tid endnu, hvad hvis hun pludselig slet ikke vil ammes mere og ikke vil drikke erstatning, hun kan jo ikke leve af grød, mos og vand endnu kan hun?

Hvad med alm mælk?

Venlig hilsen
Mette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder