Brev:
Amning i flere timer
28. marts 2009
Alder:
2 mdr.
Amning i flere timer
Hej helen.
Jeg har en 6½ ugers for tidlig født datter som lige nu er ca 4 uger over sin terminsdato. Lige i tiden har jeg lidt kvaler mht hendes amning om aftenen. Om dagen går det rigtig godt med at amme og hun ligger ved brystet i ca 30 min hvorefter hun så falder fint i søvn. Om aftenen derimod bliver hun meget urolig og grædende og vil gerne ligge ved brystet hele tiden. I går aftes var hun helt utrøstelig hvergang jeg tog hende væk fra brystet hvilket resulterede i amning i 5 timer!!
Jeg ammer hende fra begge bryster om aftenen og det virker også som om hun bliver mæt og falder lidt i søvn men når jeg så skal bøvse hende så vågner hun helt op - bliver urolig - gylper ud over det hele og græder (HØJT) indtil jeg ligger hende til brystet igen!! Det er rædselsfuldt og mine brystvorter er mildest talt ømme nu!! Jeg har massere af mælk og hun tager også rigtigt godt på men det er bare ligesom om hun slet slet ikke kan slappe af om aftenen ihvertfald ikke hos mig. Det er som om at lugten af mælk hos mig gør hende helt forvirret og urolig. Har forsøgt at give hende sut men den vil hun overhovedet ikke tage. Bliver bare hidsig og spytter den ud igen og har forsøgt med flere forskellige typer.
Det skal tilføjes at jeg ikke føler at jeg stresser i selve situationen og derved påvirker nedløbsrefleksen.
Har du nogle råd for hvad man kan gøre for at få hende til at slappe af hos mig?
Skal hun evt have en flaske hos sin far istedet? ( har fryseren fuld af modersmælk) eller er det for tidligt at give flaske?
Venligst Rikke