Brev:
Vægtøgning, trøske
26. marts 2009
Alder:
3 mdr.
Vægtøgning, trøske
Hej Helen
Jeg har en datter der nu er 15 uger gammel. Hun vejede 4100 g ved fødslen. Ved 5 ugers undersøgelsen vejende hun 5500 g. Nu vejer hun 6800 g i en alder af 3½ måned. Er det en ok vægtøgning? Hun trives, spiser (ammer) efter behov, sover fint, udvikler sig som hun skal, pludrer og er generelt meget glad og tilfreds.
Er det ok at falde 3 vægtkurver?
En anden ting er at hun har trøske, og har haft det næsten fra start af. -og vi kæmper en brav kamp med at på det væk. Hun bliver behandlet med Brentan mundgel, har også brugt mucostatin, og jeg smører min brystvorter med brentan-creme, som jeg så vasker væk inden amning. Vi koger sutter i 10 min, og hun får en nykogt sut hver dag. Legetøj bliver vasket jævnligt, og sengetøj, stofklude o.lign. bliver også vasket ved 60 grader. Jeg passer på med ikke at få for meget sukker og hvide fødevarer. Er der mere vi kan gøre?
Hun har været forkølet et par gange, jeg har haft fået penicillin både da jeg fødte pga. bihulebetændelse, og senere pga. lungebetændelse. Er hendes immunforsvar og bakterieflora "bare" svækket, så det er derfor vi ikke kan få bugt med det?
På forhånd 1000 tak for dit svar
Hilsen Mia