Brev:
Uro ved amning
24. marts 2009
Alder:
1 mdr.
Uro ved amning
Hej Helen,
Det er første gang jeg skriver til dig, har tit været inde og læse svar, men nu håber jeg du kan hjælpe mig.
Jeg har en dreng på 6 uger som i det store hele trives. Når det kommer til amningen er det næsten en kamp hver gang, nøjagtig samme mønster som med min datter. De er begge født ved kejsersnit og har haft lidt startsproblemer ang. amningen med begge.
Denne gang startede han nærmest ved sutte min ene brystvorte af :o( Det var meget smertefuldt, men vi kom over det :o) Jeg synes egentlig det hele gik fint til at starte med. Han spiste i laaang tid synes jeg. Et måltid kunne tage fra 1-2 timer, men ligeså stille ændrede mønstret sig.
Han bliver som regel skiftet lige inden et måltid (hvis han er meget sulten, venter vi til "halvlegen") Vi finder en passende stilling og han får godt fat og spiser i max 5 min. Han tager hovedet til sig og der starter "kampen". Han kører hovedet fra side til side og prøver og få fat igen og river igen hovedet væk, jeg hjælper så godt jeg kan.
Jeg har prøvet og stoppe så snart han tager hovedet til sig, men han virker bestemt mere sulten, så nu bøvser jeg ham af (han bøvser sjældent) og vi snakker lidt eller pusler og så prøver vi igen. Vi kæmper længe ved at han får fat, gir' slip, får fat, gir' slip.... and so on :o( Nogen gange får han igen godt fat og falder til ro og spiser i et par minutter og virker derefter tilpas.
Jeg er SÅ træt af den måde det kører på og hvis jeg dog bare vidste hvorfor??? Er det smagen?, er han mæt?, er der for lidt? Går det for langsomt for ham det sidste?
Håber du kan hjælpe - min tålmodighed er ved at rende ud :o(
Mette