Brev:
Amning og putteklud
8. marts 2009
Alder:
2 mdr.
Amning og putteklud
Hej Helen
Det går bedre med Frederiks mave efter at vi skiftede mærke i D-vitamin dråberne - men skrigeturerne kommer stadig - så dem må vi nok leve med lidt endnu. Men nu er der lige dukket et par andre spørgsmål op :-)
Mht amning så ammer jeg ham fra begge bryster hver gang og det virker somom han tømmer begge. Jeg gør som du beskriver andre steder - ammer fra det første i bund og skifter ham så og leger lidt og ammer så det andet inden han skal sove igen. Dette betyder dog at der godt kan gå over 1 time mellem hver bryst - er det ok og hvor længe fortsætter man på denne måde? Nogle gange er han selvfølgelig så sulten efter en lang lur - at han "forlanger" begge med det samme.
Han vil stadig ikke have en sut, men vi har opdaget at han meget gerne vil putte ansigtet ind til noget eller ligesom have noget "rundt om hovedet" når han sover i f.eks vuggen. Vi har så brugt en stofble til at lægge i en kreds rundt om hans hoved - men er egentlig lidt bange for at han får den over hovedet og ikke kan få luft. Men er der risiko for det ved brug af stofble med en sut sat i den ene ende eller en decideret sutteklud?? Og er der et bedre alternativ (udover mors bryst, som for Frederik ville være den optimale løsning - men ikke for hans mor!)
Med venlig hilsen
Frederiks mor