Brev:
Ingen interesse i at spise om dagen
24. februar 2009
Alder:
5 mdr.
Ingen interesse i at spise om dagen
Hej Helen
Tusind tak for dit svar og planen for en dag. Vi glæder os til at komme i gang med skemaden og håber det giver en bedre døgnrytme.
Jeg har dog et spørgsmål i forbindelse med amningen.
Min datter er meget uinteresseret i at blive ammet om dagen. Det er værst, hvis vi er nogen steder, men også hjemme er det meget slemt, selvom vi sidder det samme sted altid. Jeg er sikker på, jeg ikke lægger hende til for tit, men hvis hun tager fat er det kun for få sug og så slipper hun, krænger hovedet bagover, går i flitsbue og nogen gange kigger hun rundt andre gange brokker hun sig højlydt. Hun skal bare se alt, hvad der foregår og vender sig efter alle lyde. Når vi er ude er det det samme blot endnu værre. Jeg ved jo, det er længe siden, hun har spist, så jeg føler mig overbevist om, hun er sulten.
Jeg tænker, hvis hun er sulten nok, så spiser hun vel, men hvis jeg lægger hende i barnevogne til en lur bliver hun ved at brokke sig længe. Nogen gange falder hun i søvn, men andre gange må jeg tage hende op og give hende mad, hvor hun så spiser og så kan jeg lægge hende igen. Jeg har prøvet at dække til med en ble, så hun ikke kan kigge rundt, men så bliver hun bare mere urolig og sur.
Jeg tænker på, om det er, fordi hun ikke vil ammes mere eller fordi hun ikke vil arbejde for det, fordi hun har fundet ud af, hun ikke skal arbejde for mælk fra flasken. Det er bare ikke meget anderledes, hvis jeg prøver at give hende flaske om dagen. Om natten er der ikke noget, så jeg tænker, det måske er fordi der sker så meget med hende. Det går jo bare ikke, at hun ikke spiser om dagen, når hun dermed ikke kan sove. De sidste par dage har hun fået flaske som supplement om aftenen og tager ca 100ml efter hun er ammet.
Jeg tvivler på, om skemad ændrer hendes interesse for amningen, men er det noget, kan jeg gøre for at ændre dette? Jeg er ved at være så frustreret over denne situation.
Hilsen Js mor