Nedtrapning af amning - 12 mdr.

28. januar 2009

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Nedtrapning af amning - 12 mdr.

Hej Helen.

Jeg skriver igen, i håb om at du endnu en gang kan komme med et par gode råd.

Jeg har en søn, der netop er fyldt 1 år. En stor dag! Og en stor dreng - og nu begynder jeg at synes at det der med amning, godt kan trappes ned og ud. Han trives og vokser og spiser stort set alt han bliver budt - men han er vældig glad for min barm og kan blive nærmest helt hysterisk, hvis ikke jeg får pakket baren hurtigt nok ud...

Som det er nu, ammer jeg om eftermiddagen efter at have hentet ham i vuggestuen, igen inden han bliver puttet og så 1-2 gange i ...

Annonce

... løbet af natten. Jeg ved at det er absolut overflødigt at gøre det om natten, og det føles også mere som en slags hygge og trøst for ham, når han vågner...jeg er desværre bare tit så groggy og træt at jeg ikke orker at sætte mig imod. Det er bare lettere at lægge sig med ham og give ham den mælk. Og jeg synes jo selv, at det er lidt slattent..... men hvordan gør jeg rent praktisk? Og hvor længe er det egentlig ok at blive ved med at amme om dagen og inden han bliver puttet? Bør vi også afslutte det kapitel?

Jeg glæder mig til at høre fra dig!

Hilsen Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

D-vitamin

Alle børn bør fra de er 2 uger til de er 2 år gives D-vitamin 10 mikrogram (400IE) dagligt. Det gives som dråber.

Børn med mørk hud og/eller børn som går klædt, så kroppen oftest er tildækket om sommeren (lange ærmer, lange bukser/kjoler eller tørklæder) skal fortsætte med D-vitamintilskud (400IE) hele barndommen.

Når børn er ca. 1½ år gamle, vil de kunne tygge en multivitaminpille, ofte knækket i kvarte. Indeholder vitaminpillen 10 mikrogram D-vitamin, bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin