Brev:
Nedtrapning af amning - 12 mdr.
28. januar 2009
Alder:
12 mdr.
Nedtrapning af amning - 12 mdr.
Hej Helen.
Jeg skriver igen, i håb om at du endnu en gang kan komme med et par gode råd.
Jeg har en søn, der netop er fyldt 1 år. En stor dag! Og en stor dreng - og nu begynder jeg at synes at det der med amning, godt kan trappes ned og ud. Han trives og vokser og spiser stort set alt han bliver budt - men han er vældig glad for min barm og kan blive nærmest helt hysterisk, hvis ikke jeg får pakket baren hurtigt nok ud...
Som det er nu, ammer jeg om eftermiddagen efter at have hentet ham i vuggestuen, igen inden han bliver puttet og så 1-2 gange i løbet af natten. Jeg ved at det er absolut overflødigt at gøre det om natten, og det føles også mere som en slags hygge og trøst for ham, når han vågner...jeg er desværre bare tit så groggy og træt at jeg ikke orker at sætte mig imod. Det er bare lettere at lægge sig med ham og give ham den mælk. Og jeg synes jo selv, at det er lidt slattent..... men hvordan gør jeg rent praktisk? Og hvor længe er det egentlig ok at blive ved med at amme om dagen og inden han bliver puttet? Bør vi også afslutte det kapitel?
Jeg glæder mig til at høre fra dig!
Hilsen Rikke