Brev:
Ammestop - 21 mdr.
21. januar 2009
Alder:
21 mdr.
Ammestop - 21 mdr.
Kære Helen.
Jeg har nydt at amme og har haft et meget ukompliceret ammeforløb. Min dreng er nu 21 måneder, og jeg ammer stadig:-) Jeg har hele tiden regnet med, at han nok en dag selv ville sige nej tak til brystet, men det er altså ikke sket, og jeg er klar over, at det nu er mig, der skal tage beslutningen for os begge. Jeg føler, at tiden er kommet til det nu, men jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an.
Jeg ammer morgen og aften. I weekender og ferier, hvor vi er sammen hele tiden, vil han gerne også i løbet af dagen, og jeg må aflede meget og tit, for at han ikke får dér. For så går det ud over appetitten til rigtig mad, og det duer jo ikke. Han bliver meget frustreret og ked, når han ikke må få, og derfor tror jeg faktisk, at jeg er nødt til at stoppe helt - jeg tror ikke, at jeg med succes kan få amningen ned til kun én gang i døgnet; om aftenen. Jeg tror, at han vil blive alt for frustreret over, at han nogle gange må og andre gange ikke må.
Men hvordan skal jeg gribe det an? Jeg prøver på at øve meget med at fortælle, når noget er slut - tænker at jeg, når jeg virkelig stopper for alvor og ikke kun afleder, at så kan jeg bruge den sætning til at fortælle ham med ord, at der ikke er mere.
Jeg håber, at du kan give mig nogle gode råd og gerne en masse idéer? Min mand kan ikke hjælpe så meget med, da han er syg.
Kærlig hilsen
H