Brev:
Udtrapning af amning - 5 mdr.
15. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Udtrapning af amning - 5 mdr.
Hej Helen.
Jeg går lige til sagen;-D
Jeg besluttede mig til, IKKE at give vores datter flaske den aften jeg skulle ud, jeg tog hjem og ammede istedet.
Det er sådan at jeg elsker at amme, synes simpelthen det er noget af det hyggeligste og vi har heldigvis ikke rigtig haft nogen problemer med det på noget tidspunkt. Og synes langtidsamning må være skønt.
Men da jeg var ca. halvvejs i graviditeten fik jeg en hudlidelse i ansigtet som normalt behandles systemisk med tetracyklin, pga. graviditeten kunne det selvfølgelig ikke lade sig gøre, så siden har jeg behandlet det lokalt med bla. metronidazol og Epithiale fra A-derma.
Oven i dette har jeg nu fået noget eksem omkring øjnene, som også bliver behandlet lokalt (med Elidel) har været til hudlægen og få lavet en lappetest, som desværre ikke gav nogen resultater.
Dvs. næste skridt er systemisk behandling med tetracykliner eller binyrebarkhormon.
Er helt klar på at holde hudlidelserne ud indtil det er forsvarligt at trappe vores datter ud af amningen. Glæder mig på den ene side til at kunne få det behandlet, men synes også det er sørgeligt at skulle stoppe med amningen:-/
Mit spørgsmål til dig går på, hvornår man reelt kan trappe ud af amningen, uden at vores datter skal have sutteflaske?
Altså hvornår er hun gammel nok til at drikke så meget af en kop, så hun kan få sit mælkebehov dækket derigennem. Og bør det så være til modermælkserstatning eller komælk? Tænker at 3/4 liter er meget at skulle drikke af kop - men på et tidspunkt kan det selvfølgelig også blive andre mælkeprodukter...
Kærlig hilsen
Ditte