Amning eller flaske - 3 mdr.

8. januar 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning eller flaske - 3 mdr.

Hej Helen

Tak for dit svar på mit spørgsmål vedr. gråd og putning. Det er i mellemtiden blevet tydeligt for os, at vores datters gråd primært skyldes sult. Vi kan nu stoppe hendes gråd fuldstændigt ved at tilbyde hende flaske - og her spiser hun gladeligt 50-100 ml. før hun falder i søvn. Det er en lettelse at vi har fundet årsagen til hendes gråd, og det har gjort de sidste par aftener meget nemmere for os, men jeg frygter at det vil gå ud over amningen om dagen og natten, hvis jeg fortsætter med at give hende flaske og hvis jeg evt. også begynder at give hende en/flere flasker i løbet af dagen.

Jeg har stadig held med at amme hende, når hun vågner efter sine lure i løbet af dagen, selv om det er lidt forskelligt, hvor meget hun spiser. Men efter max 1 times vågentid begynder hun at klynke igen, og her kan jeg ikke få hende til at spise ved brystet - men gerne af flaske. Det er meget fristende at tilbyde hende denne, og herefter kunne lægge hende mæt og træt i seng til en længere lur.. men omvendt ...

Annonce

... vil jeg også meget gerne fortsætte med at amme hende, så jeg tøver lidt..

Jeg vil gerne kæmpe for at komme tilbage i en god ammerytme, men spørgsmålet er om løbet allerede er kørt og om hun af en eller anden grund ikke trives med amningen? Hun accepterer tydeligvis kun brystet, når hun halvsover og dermed ikke er helt bevidst om hvad der foregår. Jeg synes at jeg passer meget på med ikke at presse hende, men hvordan skal jeg få hende til at synes om brystet igen?

Skal jeg forsøge at fortsætte med amning så vidt muligt, og kun tilbyde flaske om aftenen, eller er det bedre - om muligt - helt at forsøge at vænne hende fra at få flaske? Hvor længe tror du jeg vil kunne fortsætte med at amme ved siden af, at hun får flaske? Er det forventeligt at hun på (kort?) sigt afvise brystet helt?

Jeg ved godt at det ikke er alt om at gøre at kunne amme sit barn, men hvis du tror at jeg fortsat har mulighed for at kunne gøre dette, vil jeg gerne gøre en indsats for det - også for hendes skyld.

Hilsen en bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Vuggedød - uventet spædbarnsdød

Den egentlige årsag til vuggedød eller pludselig spædbarnsdød kendes ikke. Men man ved, at der er visse faktorer, som har betydning. i 1980erne døde over 100 spædbørn hvert år uventet under søvn og siden 1990erne er antallet faldet drastisk. I dag er det under 10 børn om året i Danmark, der rammes af vuggedød.

Faldet i vuggedød skyldes i høj grad følgende anbefalinger fra Sundhedsstyrelsen:

1. Læg altid barnet til at sove på ryggen. Hvis barnet sover på maven, er...

Læs mere i Babylex

Vitaminer børn

Sundhedsstyrelsen anbefaler følgende vitaminer til børn:

- D-vitamin gives dagligt til alle børn, fra barnet er 14 dage, og til det fylder 4 år. D-vitamin er med til at styrke barnets knogler. Der gælder særlige regler for D-vitamin til børn med mørk hud, og børn som får modermælkserstatning.

- Jern-dråber gives til børn, der er født for tidligt (< 37 uger) og til alle børn, som har en fødselsvægt på under 2500 gram. For tidligt fødte børn har behov for...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre