Vil nu slet ikke ammes eller have flaske

7. januar 2009

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Vil nu slet ikke ammes eller have flaske

Hej Helen.

Mange tak for dit svar for få dage siden - situationen er nu her blevet lidt en anden. Min datter nægter nu både at tage bryst eller flaske! Hun gider kun ammes lidt om natten, men ellers bliver hun så gal hvis jeg forsøger - ligeledes med flasken. Det kan selvfølgelig mærkes på hendes bleer, som ikke er så våde længere. Har du et godt råd?

Jeg har forsøgt at hun selv skulle sige til, men det gør hun ikke. Ligeledes var hun idag til svømning og virkede sulten da vi svømmede. Jeg tilbyder hendes brystet når vi kommer op, men nej ...

Annonce

... hun bliver sur. Er det fordi hun ikke gider ammes mere? Jeg har også prøvet forskellige flasken, men intet held. Hun vil gerne drikke af en kop og får som tidligere skrevet MME deri, men hun kan bare ikke få hele sin mælkemængde på den måde.

Hvis det er fordi hun siger fra til at blive ammet nu - hvordan klare jeg så bedst at få mælkeproduktionen ned? Egentlig har jeg lyst til at malke det ud jeg kan til hende, så hun stadig får modermælk - er det okay at gøre sådan og vil det så stadig ligeså stille gå ned af bakke?

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger