Brev:
Amning, prutter, søvn mv.
3. januar 2009
Alder:
3 mdr.
Amning, prutter, søvn mv.
Hej igen
I forlængelse af mit sidste brev, vil jeg gerne sige, at jeg forsøger alle de ammestillinger der er og lige lidt hjælper det, efter de der 10 min bliver hun urolig og ked, og prutterne bliver det eneste der er fokus på.
Jeg har forsøgt at pusle efter hun bliver hysterisk for derefter at lægge hende til igen, men jeg synes ikke, at det har nogen effekt også selv om jeg lægger hende til ved det fyldte bryst.
Jeg er dybt frustreret!! Hvad skal jeg gøre??
Kan hun have fået det hun ville?? Hun bliver mere rolig når jeg tager hende fra, men brokker sig stadig lidt over prutterne..
I forrige uge kom hun igen op på 200g og i denne uge er vægtøgningen 190g.
Om aftenen er vi begyndt at supplere med en flaske, af min mælk fra fryseren, til det sidste måltid inden vi går i seng. Hun lægges således først til ved begge bryster indtil hun bliver hysterisk pga. prutterne og så får hun flasken. Når hun spiser af flasken er det uden uro og prutter, hvordan kan det være??
Hun bliver ammet og får flaske omkring kl. 21. Alt dette tager vel ca. 1 time, da spisningen af flasken går langsomt. Efter det går der ca. 45 min. til en time inden hun sover.
Derefter kan hun typisk sove meget længe og jeg vækker hende efter 5 timers søvn, hvilket vil sige, at der når at gå 7 timer imellem hun er blevet langt til kl. 21 og til hun lægges til igen.
Jeg har fået at vide at hun må sove i 5 timer, men jeg synes måske det er lidt for lang tid, der så er mellem amningerne eller??
Om natten når hun ammes, ligger vi begge ned, og der er ikke nogle problemer med prutter eller uro, det forstår jeg ikke, når nu de der dumme prutter kommer om dagen??
Jeg ønsker ikke at opgive amningen, og vil derfor meget gerne overvinde prutterne ☺
Hvornår må hun begynde og sove igennem? Hvor jeg ikke vækker hende.
Susan