Amning, prutter, søvn mv.

3. januar 2009

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning, prutter, søvn mv.

Hej igen

I forlængelse af mit sidste brev, vil jeg gerne sige, at jeg forsøger alle de ammestillinger der er og lige lidt hjælper det, efter de der 10 min bliver hun urolig og ked, og prutterne bliver det eneste der er fokus på.

Jeg har forsøgt at pusle efter hun bliver hysterisk for derefter at lægge hende til igen, men jeg synes ikke, at det har nogen effekt også selv om jeg lægger hende til ved det fyldte bryst.

Jeg er dybt frustreret!! Hvad skal jeg gøre??

Kan hun have fået det hun ville?? Hun bliver mere rolig når jeg tager hende fra, men brokker sig stadig lidt over prutterne..

I forrige uge kom hun igen op på 200g og i denne uge er vægtøgningen 190g.

Om aftenen er vi begyndt at supplere med en flaske, af min mælk fra fryseren, til det sidste måltid inden vi går i seng. Hun lægges således først til ved begge bryster indtil hun bliver hysterisk pga. prutterne og så får hun flasken. Når ...

Annonce

... hun spiser af flasken er det uden uro og prutter, hvordan kan det være??

Hun bliver ammet og får flaske omkring kl. 21. Alt dette tager vel ca. 1 time, da spisningen af flasken går langsomt. Efter det går der ca. 45 min. til en time inden hun sover.

Derefter kan hun typisk sove meget længe og jeg vækker hende efter 5 timers søvn, hvilket vil sige, at der når at gå 7 timer imellem hun er blevet langt til kl. 21 og til hun lægges til igen.

Jeg har fået at vide at hun må sove i 5 timer, men jeg synes måske det er lidt for lang tid, der så er mellem amningerne eller??

Om natten når hun ammes, ligger vi begge ned, og der er ikke nogle problemer med prutter eller uro, det forstår jeg ikke, når nu de der dumme prutter kommer om dagen??

Jeg ønsker ikke at opgive amningen, og vil derfor meget gerne overvinde prutterne ☺

Hvornår må hun begynde og sove igennem? Hvor jeg ikke vækker hende.

Susan

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder