Brev:
Overgang fra fuldtidsamning til amning morgen og aften
9. december 2008
Alder:
2 mdr.
Overgang fra fuldtidsamning til amning morgen og aften
Kære Helen
Jeg er ude i lidt god tid med et spørgsmål omkring overgangen fra fuldtidsamning til amning kun tidlig morgen og sen aften.
Da min mand og jeg begge er allergikere, er jeg blevet rådet til at amme på fuld tid, til vores søn er 6 måneder gammel. Indtil videre går det fint med amningen, så det regner jeg med at gøre.
Men da jeg allerede skal begynde at arbejde, når vores søn er knap 8 måneder, ville jeg lige høre med dig, om du tror, at det er muligt at vænne ham til fast føde på godt to måneder? Eller vil det være nødvendigt, at jeg malker ud i en periode? Min mand skal herefter gå hjemme og passe ham, indtil han er et års tid.
Hvis det er muligt at klare sig uden udmalkning, har du så mulighed for at komme med et forslag til kost/tidsplan, eller kan du anbefale en god bog el. lign., som kunne give inspiration?
På forhånd tak for din hjælp.
Venlig hilsen
Trine