Overgang fra fuldtidsamning til amning morgen og aften

9. december 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Overgang fra fuldtidsamning til amning morgen og aften

Kære Helen

Jeg er ude i lidt god tid med et spørgsmål omkring overgangen fra fuldtidsamning til amning kun tidlig morgen og sen aften.

Da min mand og jeg begge er allergikere, er jeg blevet rådet til at amme på fuld tid, til vores søn er 6 måneder gammel. Indtil videre går det fint med amningen, så det regner jeg med at gøre.

Men da jeg allerede skal begynde at arbejde, når vores søn er knap 8 måneder, ville jeg lige høre med dig, om du ...

Annonce

... tror, at det er muligt at vænne ham til fast føde på godt to måneder? Eller vil det være nødvendigt, at jeg malker ud i en periode? Min mand skal herefter gå hjemme og passe ham, indtil han er et års tid.

Hvis det er muligt at klare sig uden udmalkning, har du så mulighed for at komme med et forslag til kost/tidsplan, eller kan du anbefale en god bog el. lign., som kunne give inspiration?

På forhånd tak for din hjælp.

Venlig hilsen
Trine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Passiv rygning og børn

Små børn er særligt sårbare overfor passiv rygning, da deres organer endnu ikke er færdigudviklede.

Vi ved i dag at børn, som udsættes for passiv rygning, bliver oftere syge, og ofte også rammes hårdere af sygdomme. Børn, som udsættes for passiv rygning, har langt større risiko for at udvikle astmatisk bronkitis, astma, lungebetændelse og mellemørebetændelse.

Undersøgelser viser også at børn, som udsættes for passiv rygning i fostertilstanden og efter fødslen, vil...

Læs mere i Babylex

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!