Brev:
Fra bryst til flaske..... Brystbetændelse!
30. november 2008
Alder:
4 mdr.
Fra bryst til flaske..... Brystbetændelse!
Kære Helen
Skriver til dig i dyb desperation..... Har en dejlig søn på 4 1/2 måned som trives og vokser fint. Jeg har ammet ham fuldt ud end til nu, men mit store problem er at jeg bliver ved med at få brystbetændelse. Har allerede været på pencillin 5 gange og hver gang der er den mindste afvigelse i hans spisemønster, det være sig en forkølelse eller nu her fornyelig, hvor jeg har introduceret lidt grød for ham, så kommer der knuder med det samme.
Mine bryster er bare super sensitive - så det med at trappe langsomt ud af amningen synes bare slet ikke at være en mulighed. Selvom jeg forsøger at massere, den varme bruser og alt det der..... Har prøvet alt, mange gange...... Og nu kan jeg ikke holde det ud mere..... og det er jo heller ikke særlig hensigtsmæssigt at jeg skal blive ved med at være på pencillin, hverken for mig eller lillemanden.
Så jeg er efter mange lange overvejelser, parat til helt at stoppe amningen, men mit store problem er at han afviser flasken totalt og jeg ikke ved hvordan jeg så skal gribe det an. Det føles som en ond cirkel der er umulig at bryde. Og hvordan skal jeg få ham til at tage flasken med MME (NAN HA1)og samtidig undgå at få en ny gang brystbetændelse. Så mit mål er helt at stoppe amningen over de næste 10 dage hvor jeg er på pencillin.
Jeg har fået udskrevet dostinex af lægen til at stoppe, men jeg skal jo være sikker han vil tage flasken.
Han er en super glad dreng på næsten 7kg, der er så nem og jeg er jo også lidt bange for at "ødelægge" det med overgangen til flasken. Men kan jo godt se efter så mange forsøg, at det er den eneste mulighed, selvom det gør mig ked af det for jeg er jo glad for at amme og han trives på min mælk.... men sådan er det jo, desværre :(
Men hvordan gør jeg.... Hvordan får jeg ham til at tage flasken uden at få ny brystbetændelse og kan han tage skade af sådan en brat overgang til flaske?? HJÆLP!!! Og på forhånd tak og tak for en super brevkasse....
Hilsen den "betændte" Mor !!!