Fra bryst til flaske..... Brystbetændelse!

30. november 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Fra bryst til flaske..... Brystbetændelse!

Kære Helen

Skriver til dig i dyb desperation..... Har en dejlig søn på 4 1/2 måned som trives og vokser fint. Jeg har ammet ham fuldt ud end til nu, men mit store problem er at jeg bliver ved med at få brystbetændelse. Har allerede været på pencillin 5 gange og hver gang der er den mindste afvigelse i hans spisemønster, det være sig en forkølelse eller nu her fornyelig, hvor jeg har introduceret lidt grød for ham, så kommer der knuder med det samme.

Mine bryster er bare super sensitive - så det med at trappe langsomt ud af amningen synes bare slet ikke at være en mulighed. Selvom jeg forsøger at massere, den varme bruser og alt det der..... Har prøvet alt, mange gange...... Og nu kan jeg ikke holde det ud mere..... og det er jo heller ikke særlig hensigtsmæssigt at jeg skal blive ved med at være på pencillin, hverken for mig eller lillemanden.

Så jeg er efter mange lange overvejelser, parat til helt at stoppe amningen, men mit store problem er at han afviser flasken totalt og ...

Annonce

... jeg ikke ved hvordan jeg så skal gribe det an. Det føles som en ond cirkel der er umulig at bryde. Og hvordan skal jeg få ham til at tage flasken med MME (NAN HA1)og samtidig undgå at få en ny gang brystbetændelse. Så mit mål er helt at stoppe amningen over de næste 10 dage hvor jeg er på pencillin.

Jeg har fået udskrevet dostinex af lægen til at stoppe, men jeg skal jo være sikker han vil tage flasken.

Han er en super glad dreng på næsten 7kg, der er så nem og jeg er jo også lidt bange for at "ødelægge" det med overgangen til flasken. Men kan jo godt se efter så mange forsøg, at det er den eneste mulighed, selvom det gør mig ked af det for jeg er jo glad for at amme og han trives på min mælk.... men sådan er det jo, desværre :(

Men hvordan gør jeg.... Hvordan får jeg ham til at tage flasken uden at få ny brystbetændelse og kan han tage skade af sådan en brat overgang til flaske?? HJÆLP!!! Og på forhånd tak og tak for en super brevkasse....

Hilsen den "betændte" Mor !!!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Børnevaccinationsprogram

I Danmark har vi følgende børnevaccinations program, som anbefales af sundhedsmyndighederne:

3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 1 og PCV-1

5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 2 og PCV-2

12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio- Hib 3 og PCV-3

15 mdr.: MFR 1

4 år.: MFR 2

5 år.: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

12 år.: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3 (MFR 2 til...

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de altid fine og uddybende svar. De giver os ro på :)

Tak, fra en mor til 2