Brev:
Korte lure og mange amninger
12. november 2008
Alder:
0 mdr.
Korte lure og mange amninger
Kære Helen.
Dreng nr. 2 kom til verden for 3 uger siden og jeg kan kun konkludere at det er meget nemmere anden gang. Amningen kører og jeg bekymrer mig og analyserer ikke som sidst. Til gengæld synes jeg helt jeg har glemt, hvordan det var med den første og derfor må jeg spørge: hvornår skal jeg have noget sammenhængende søvn?!
Jeg ved godt det er meget forlangt af en tre-uger gammel baby, som er så nem at stille tilfreds bare han er hos mig, helst med et bryst i munden, selvom han ikke er sulten. Han sover ikke mere en 1 time ad gangen, heller ikke om natten. Når han vågner tømmer han nogen gange et bryst, men andre gange falder han i søvn, så snart han får brystet i munden og kan ikke vækkes.
Jeg svøber ham om aftenen og det har hjulpet gevaldigt på at få ham til at falde i søvn selv, men ikke længden. Jeg tager ham også op i sengen, men det gør heller ikke nogen forskel.
Skal jeg bare acceptere at sådan er det lige nu eller kunne jeg give ham en flaske når jeg går i seng?
Han bruger to timer om aftenen på at tanke op, hvor jeg bare flytter ham rundt i alle ammestillinger for at presse hver en dråbe ud og jeg ved ikke om han er mæt, når jeg så lægger ham.
Kærlig hilsen
Signe