Korte lure og mange amninger

12. november 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Korte lure og mange amninger

Kære Helen.

Dreng nr. 2 kom til verden for 3 uger siden og jeg kan kun konkludere at det er meget nemmere anden gang. Amningen kører og jeg bekymrer mig og analyserer ikke som sidst. Til gengæld synes jeg helt jeg har glemt, hvordan det var med den første og derfor må jeg spørge: hvornår skal jeg have noget sammenhængende søvn?!

Jeg ved godt det er meget forlangt af en tre-uger gammel baby, som er så nem at stille tilfreds bare han er hos mig, helst med et bryst i munden, selvom han ikke er sulten. Han sover ikke mere en 1 time ad gangen, heller ikke om natten. Når han vågner tømmer han nogen ...

Annonce

... gange et bryst, men andre gange falder han i søvn, så snart han får brystet i munden og kan ikke vækkes.

Jeg svøber ham om aftenen og det har hjulpet gevaldigt på at få ham til at falde i søvn selv, men ikke længden. Jeg tager ham også op i sengen, men det gør heller ikke nogen forskel.
Skal jeg bare acceptere at sådan er det lige nu eller kunne jeg give ham en flaske når jeg går i seng?

Han bruger to timer om aftenen på at tanke op, hvor jeg bare flytter ham rundt i alle ammestillinger for at presse hver en dråbe ud og jeg ved ikke om han er mæt, når jeg så lægger ham.

Kærlig hilsen
Signe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Snore i børnetøj

Der kan være snore i dit barns tøj - snore kan sidde i hætter og kraver, i handsker osv. og det kan være farligt. Lange snore bør undgås, de kan hænge fast i rutschebanen og klatrestativet på legepladsen, - og i værste fald kan børn blive kvalt ved det.

Se derfor dit barns tøj igennem og er der snore, så kan det være en god idé at afkorte snoren mest muligt. Det vil også være en god idé ikke at binde knuder eller sætte andet på snoren, som kan sætte sig fast i legeredskaber,...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far