Stadigvæk ked over amning

7. november 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Stadigvæk ked over amning

Hej Helen!

Hmm det er lidt svært at tage fat på...

Min datter er nu næsten et år, stortrives. Mit problem er, at jeg ikke har ammet hende. Hun har aldrig ville sutte og da jeg fik kæmpe sår og brystbetændelse, og havde en baby der skreg, valgte vi at give flaske, allerede da hun var 6 dage gamle og hun fik faktisk ren flaske siden der.

Jeg opgav helt at amme (i samråd med min sundhedsplejerske), jeg forsøgte at malke ud, men det gik slet ikke. Hun har været en lille glad og tilfreds pige lige siden, og vi trives alle tre, rigtig godt med flaske. Far var især glad da han også kunne være med og vi valgte at fokusere på fordelene ved flaske.

Mit problem er dog, at jeg stadigvæk er ked over det og har dårlig samvittighed over at jeg ikke kæmpede noget mere. Hvordan kommer jeg videre, jeg kan stadigvæk tude ...

Annonce

... over det.

Jeg tænker allerede meget over, hvis vi skal ha flere børn, hva gør jeg så: Ville få det alt for dårligt overfor Mathilde, hvis jeg så pludselig kunne amme. Men jeg ved ikke om jeg overhovedet har lyst, og føler det er forfærdeligt at jeg har det sådan.

Jeg har altid været meget opmærksom på at give Mathilde masser af kropskontakt og det er kun mig og hendes far, der har givet hende flaske (og bedstemødrene, da hun blev lidt ældre). Hun er aldrig syg, og virker meget tryg og som om hun hviler i sig selv.

Hvorfor det kommer op nu, er måske fordi hun snart skal stoppe med flaske, eller fordi min barsel snart er slut og hun skal i dagpleje, jeg ved det ikke men det fylder stadigvæk bare så meget.

Med venlig hilsen
Lisa.

- lige et bonus spørgsmål, hvornår må hun bruge juniordyne og hovedpude?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!