Brev:
Stadigvæk ked over amning
7. november 2008
Alder:
11 mdr.
Stadigvæk ked over amning
Hej Helen!
Hmm det er lidt svært at tage fat på...
Min datter er nu næsten et år, stortrives. Mit problem er, at jeg ikke har ammet hende. Hun har aldrig ville sutte og da jeg fik kæmpe sår og brystbetændelse, og havde en baby der skreg, valgte vi at give flaske, allerede da hun var 6 dage gamle og hun fik faktisk ren flaske siden der.
Jeg opgav helt at amme (i samråd med min sundhedsplejerske), jeg forsøgte at malke ud, men det gik slet ikke. Hun har været en lille glad og tilfreds pige lige siden, og vi trives alle tre, rigtig godt med flaske. Far var især glad da han også kunne være med og vi valgte at fokusere på fordelene ved flaske.
Mit problem er dog, at jeg stadigvæk er ked over det og har dårlig samvittighed over at jeg ikke kæmpede noget mere. Hvordan kommer jeg videre, jeg kan stadigvæk tude over det.
Jeg tænker allerede meget over, hvis vi skal ha flere børn, hva gør jeg så: Ville få det alt for dårligt overfor Mathilde, hvis jeg så pludselig kunne amme. Men jeg ved ikke om jeg overhovedet har lyst, og føler det er forfærdeligt at jeg har det sådan.
Jeg har altid været meget opmærksom på at give Mathilde masser af kropskontakt og det er kun mig og hendes far, der har givet hende flaske (og bedstemødrene, da hun blev lidt ældre). Hun er aldrig syg, og virker meget tryg og som om hun hviler i sig selv.
Hvorfor det kommer op nu, er måske fordi hun snart skal stoppe med flaske, eller fordi min barsel snart er slut og hun skal i dagpleje, jeg ved det ikke men det fylder stadigvæk bare så meget.
Med venlig hilsen
Lisa.
- lige et bonus spørgsmål, hvornår må hun bruge juniordyne og hovedpude?