Brev:
Amning og opdragelse
4. november 2008
Alder:
14 mdr.
Amning og opdragelse
Hej Helen
Jeg har skrevet et par gange og gør det lige igen:)
Min datter er 14 måneder er glad og vaks men der er lige nogle ting jeg har lidt svært ved at tackle..
Natamningen, den har jeg svær ved at få stoppet, jeg har en forestilling om at jeg bare skal holde op og holde ved beslutningen og tilbyde hende vand eller andet af en kop.. det kommer til at give nogle store udbrud fra hendes side, kan det virkelig være rigtigt at det skal være sådan? jeg synes det er utrolig svært at holde fast når hun græder og kører helt op, skal jeg forvente det er sådan i nogle nætter el hvordan? hun kommer jo nok til at græde sig selv i søvn af ren udmattelse:(
det synes jeg er enormt svært at håndtere.
Hun spiser næsten ikke noget i dagplejen, nogle dage spiser hun slet ikke. dagplejeren siger at hun virker glad og tilpas der selvom hun ikke spiser. hun har været der i 3 måneder og jeg har tænkt på om det er fordi at hun blir natammet? hvis det er derfor så synes jeg det er vigtigt at få gjort op med den amning.
Generelt synes jeg det er blevet svært at få hende til at spise mad, hun vil hellere ammes:/ jeg kunne rigtig godt tænke mig hun spiste sine måltider og var mæt og tilfreds. hun er skrubsulten når jeg henter hende fra dagplejen, så det er ca. kun 1 måltid hun får om dagen og det er når hun er kommet hjem fra dagplejen. jeg tilbyder selvfølgelig flere gange men nej. for nogle måneder siden synes jeg det gik så fint med at hun spiste maden jeg gav, men det er gået noget tilbage på det sidste.
Jeg synes også det til tider kan være svært at være konsekvent, oplever tit hun blir vrøvlet og virker uoplagt, og tit i de situationer vil hun ikke andet end ammes, hun bruger ikke sut så jeg ved ikke om det er for at blive trøstet at hun vil ammes. Jeg føler det går lidt skævt det hele og det gør mig rigtig usikker:( Skal jeg helt holde med at amme, for det med at skære ned fungerer slet ikke.
En sidste ting, hun elskede at komme i bad om aftenen, det vil hun slet ikke mere hun går helt i panik, det er helt umulgt at få hende badet.
Håber du kan gøre mig lidt klogere på hvad det her handler om og hvad jeg kan gøre.