Amning og opdragelse

4. november 2008

Kategori:
Alder:
14 mdr.

Amning og opdragelse

Hej Helen

Jeg har skrevet et par gange og gør det lige igen:)

Min datter er 14 måneder er glad og vaks men der er lige nogle ting jeg har lidt svært ved at tackle..

Natamningen, den har jeg svær ved at få stoppet, jeg har en forestilling om at jeg bare skal holde op og holde ved beslutningen og tilbyde hende vand eller andet af en kop.. det kommer til at give nogle store udbrud fra hendes side, kan det virkelig være rigtigt at det skal være sådan? jeg synes det er utrolig svært at holde fast når hun græder og kører helt op, skal jeg forvente det er sådan i nogle nætter el hvordan? hun kommer jo nok til at græde sig selv i søvn af ren udmattelse:(
det synes jeg er enormt svært at håndtere.

Hun spiser næsten ikke noget i dagplejen, nogle dage spiser hun slet ikke. dagplejeren siger at hun virker glad og tilpas der selvom hun ikke spiser. hun har været der i 3 måneder og jeg har tænkt på om det er fordi at hun blir natammet? hvis det er derfor så synes jeg det er vigtigt at få gjort op med den amning.

Generelt synes jeg det er blevet svært at få ...

Annonce

... hende til at spise mad, hun vil hellere ammes:/ jeg kunne rigtig godt tænke mig hun spiste sine måltider og var mæt og tilfreds. hun er skrubsulten når jeg henter hende fra dagplejen, så det er ca. kun 1 måltid hun får om dagen og det er når hun er kommet hjem fra dagplejen. jeg tilbyder selvfølgelig flere gange men nej. for nogle måneder siden synes jeg det gik så fint med at hun spiste maden jeg gav, men det er gået noget tilbage på det sidste.

Jeg synes også det til tider kan være svært at være konsekvent, oplever tit hun blir vrøvlet og virker uoplagt, og tit i de situationer vil hun ikke andet end ammes, hun bruger ikke sut så jeg ved ikke om det er for at blive trøstet at hun vil ammes. Jeg føler det går lidt skævt det hele og det gør mig rigtig usikker:( Skal jeg helt holde med at amme, for det med at skære ned fungerer slet ikke.

En sidste ting, hun elskede at komme i bad om aftenen, det vil hun slet ikke mere hun går helt i panik, det er helt umulgt at få hende badet.

Håber du kan gøre mig lidt klogere på hvad det her handler om og hvad jeg kan gøre.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Renlighed

Renlighed betyder, at barnet har kontrol over vandladning og afføring. Der er store individuelle forskelle på, hvornår børn bliver renlige.

De fleste børn bliver renlige inden for de første 3 år, hos andre sker det langt senere. Børn bliver ofte først renlige om dagen og senere også om natten.

At træne renlighed bør altid ske i et samarbejde med barnet. Der skal være plads til små uheld og det er vigtigt at støtte barnet og aldrig skælde ud, hvis og når det går...

Læs mere i Babylex

Citrusfrugter

Hvis man har allergi overfor græspollen, så kan man nogle gange reagere på citrusfrugter som appelsiner og klementiner. Reaktionen vil ofte være kløe og hævelse af læber, mund og svælg. Og det bedste man kan gøre er ikke at spise de citrusfrugter, som man reagerer på.

Nogle børn vil også reagere med rødt udslæt om munden, når de spiser citrusfrugter. Det skyldes normalt frugtsyren, som generer barnets lidt sarte hud og handler således ikke om at barnet ikke tåler...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger