Ingen vægtøgning i 2 uger

4. november 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Ingen vægtøgning i 2 uger

Hej Helen

Jeg har tidligere skrevet angående min datters problemer med maven, og det går meget bedre nu:)

Jeg skriver fordi jeg undrer mig over at hun ikke rigtig har øget sin vægt de sidste ca. 3 uger. Hun spiser regelmæssigt, og ofte gode måltider (om aftenen tager hun mindre måltider, men også hyppigere) - og hun tisser også regelmæssigt. Hun har kun afføring ca. en gange om ugen - og i dag er det 11 dage siden hun sidst har haft afføring.

Vi kan se at hun vokser i længden - hun vokser ud af sit tøj - men vokser altså kun på den ene led:) Hun er meget glad for at sutte - og vil rigtig gerne ...

Annonce

... have sut, og er også begyndt at putte sin tommelfinger i munden - men det er ikke altid et tegn på sult at hun gør det (har jeg erfaret ved at sætte en finger foran hendes mund og mærke hvor hårdt hun suger)

Hun virker til at trives, og smiler og pludrer indimellem - så skal jeg bare fortsætte som jeg gør eller skal jeg være bekymret over at hun ikke rigtig tager på?

- det skal lige siges at jeg jo vejer hende ved først at veje mig selv, og derefter veje mig selv med hende og trække fra - så det er ikke et helt præcist resultat - men vægten har givet de samme tal de sidste par uger!

Venligst Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tusind tak for denne form for brevkasse - den er helt fantastisk for en 1. gangs mor som mig, som altid er bekymret for om jeg nu gør tingene godt nok:-) Så et tak herfra.

Helle, mor til dreng på 1 år