Brev:
Afviser brystet om aftenen til fordel for flaske
22. oktober 2008
Alder:
1 mdr.
Afviser brystet om aftenen til fordel for flaske
Hej Helen,
Tak for dine tidligere svar, jeg har været glad for. Nu har jeg allerede en bekymring igen :-)
Min datter som ellers tager godt på nu vejer 4800gr. bliver stadig supleret med MME 60 ml efter hvert måltid. Hun spiser ca. 6-8 X dagligt. De sidte 3 aftener har hun pludselig afvist brystet meget bestemt og jeg kan kun få hældt noget MME i hende på flaske. Har så håndmalket lidt for at det ikke skulle gå helt i stå! og det spiser hun også gerne... hun vil bare ikke arbejde for at få det ud selv....
Jeg bliver i tvivl om hun så ikke er sulten nok eller hvad. Hun har også meget uro i maven/smerter i disse aftentimer. Vist nærmest det man klader aftenkolik, og kan måske derfor heller ikkke koncentrere sig. Hvis hun glider af på brystet mere end 1 X bliver hun ´´´hys´´ og vil ikke på igen....Om dagen er der intet fx om morgenen vil hun gerne sutte i 1 time....
Drøftede det lige ganske kort m min kommunale SP i forbindelse med mødregruppe og hun mente jeg skulle prøve at lade være at overgive mig og give hende flasken, når hun nu tager så fint på... men det er godt nok svært ikke at give hende den. Da hun bare græder og græder og det er det eneste der hjælper.
Har du nogen bud på hvad jeg kan gøre...?? Jeg har lige bestilt en elektronisk brystpumpe, så jeg tænker at det er måske det eneste jeg kan gøre at forsøge at holde produktionen oppe om aftenen ved at malke ud og gemme i køleskabet. Og hvor længe kan det egentlig holde sig modermælk??
På Forhånd Tak
Mange Hilsner
Cille