Afviser brystet om aftenen til fordel for flaske

22. oktober 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Afviser brystet om aftenen til fordel for flaske

Hej Helen,

Tak for dine tidligere svar, jeg har været glad for. Nu har jeg allerede en bekymring igen :-)

Min datter som ellers tager godt på nu vejer 4800gr. bliver stadig supleret med MME 60 ml efter hvert måltid. Hun spiser ca. 6-8 X dagligt. De sidte 3 aftener har hun pludselig afvist brystet meget bestemt og jeg kan kun få hældt noget MME i hende på flaske. Har så håndmalket lidt for at det ikke skulle gå helt i stå! og det spiser hun også gerne... hun vil bare ikke arbejde for at få det ud selv....

Jeg bliver i tvivl om hun så ikke er sulten nok eller hvad. Hun har også meget uro i maven/smerter i disse aftentimer. Vist nærmest det man klader aftenkolik, og kan måske derfor heller ikkke koncentrere sig. Hvis hun glider af på brystet ...

Annonce

... mere end 1 X bliver hun ´´´hys´´ og vil ikke på igen....Om dagen er der intet fx om morgenen vil hun gerne sutte i 1 time....

Drøftede det lige ganske kort m min kommunale SP i forbindelse med mødregruppe og hun mente jeg skulle prøve at lade være at overgive mig og give hende flasken, når hun nu tager så fint på... men det er godt nok svært ikke at give hende den. Da hun bare græder og græder og det er det eneste der hjælper.

Har du nogen bud på hvad jeg kan gøre...?? Jeg har lige bestilt en elektronisk brystpumpe, så jeg tænker at det er måske det eneste jeg kan gøre at forsøge at holde produktionen oppe om aftenen ved at malke ud og gemme i køleskabet. Og hvor længe kan det egentlig holde sig modermælk??

På Forhånd Tak
Mange Hilsner
Cille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Fedtcreme - fedtprocent

Der findes rigtig mange forskellige cremer på markedet, og til behandling af børneeksem er det en god idé at vælge fedtcreme. Jo højere fedtprocent cremen har, jo mere fedtet og klistret vil den ofte være - og dermed også for mange mere ubehagelig. Derfor er det en god idé at vælge så fed en creme som muligt, som samtidig virker behagelig - og til behandling af børneeksem i ansigtet er det ofte en god idé at vælge en creme med en fedtprocent omkring 30-40%. Det er ofte også en god idé at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.