Brev:
Vil gerne stoppe amning og overgå til flaske
19. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Vil gerne stoppe amning og overgå til flaske
Hej Helen.
Jeg har brug for et godt råd...
Emil blev storbror for 5 mdr siden og har taget rollen meget flot, er rigtig glad for sin lillesøster.. Men er begyndt at savne sin mors samvær og hygge, da Amalie tager meget tid, det skal siges at jeg er alene med børnene fra søndag aften til fredag aften, så det er til tider lidt hårdt, da der kun er 20 mdr i mellem dem.
Jeg ammer og hun får grød 2 gange dagligt, men vil gerne stoppe og kun give flaske, så hun kan blive passet og jeg kan tage lidt afsted alene med Emil. Jeg har prøvet at malke lidt ud og givet hende og det gik nogenlunde, men hun vil meget gerne ligge ved brystet. Hvis nu jeg stopper helt hvor meget mme skal hun så have? hun vejer knap 6,3 kg og er 69 cm.
Er osse i tvivl om hun får mælk nok hos mig, jeg kan kun malke højst 110 ml ud af bryster selvom hun ikke har spist ved mig en hel nat.
En anden ting, hun er en meget slank pige, men trives godt og sidder allerede i en højstol og spiser og leger, må hun godt få grød/mos tre gange daglig og hvad? hun får risgrød og kartoffelmos med grønsager til aften, vil ikke have hirsegrød og majsgrød, og har aldrig haft problemer med maven af dette.
Vores dag ser ca således ud
06.30 vågner og ammes
08.00 ammes og puttes og sover ca 2 timer
10.00 grød og vand af kop
11.45 ammes og bliver puttet og sover ca 2-3 timer
15.00 ammes
17.00 grød/mos vand af kop
19.00 ammes og bliver puttet til natten
03.00 ammes ca 10 min og sover derefter videre til ca kl halv syv.
Håber du kan hjælpe mig og evt lave en plan for dagen.
Med venlig hilsen
Emil og Amalie mor