Maveonde påvirker amning

12. oktober 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Maveonde påvirker amning

Kære Helen

Så henvender jeg mig endnu en gang angående min datters maveonde.

Som sagt har vi været ved kiropraktor og ved lægen, og umiddelbart er der ikke nogen, der har kunnet finde noget unormalt der skulle kunne forårsage hendes mavepine.

Jeg skrev sidst at hun ikke havde haft afføring i en uge, hvor du foreslog en smule laktulose - dagen efter fyldte hun to bleer:) altså inden jeg nåede at give hende laktulose!
- det synes dog ikke at hjælpe på maveondet desværre!

Jeg kan med 99% sikkerhed sige at hun ikke har kolik, for hun græder næsten aldrig. Hun græder kun når hun er meget sulten eller når hun ligger ved brystet og krummer sammen.

Jeg synes selvfølgelig det er synd for hende, men så længe det er normalt og går over på sigt, så må vi jo bare igennem det.
MEN, det er efterhånden blevet sådan at det påvirker amningen.

Til at starte med (når det er nogle timer siden hun sidst har spist) tager hun fint ved og får noget ind - men herefter udvikler det sig til en kamp for hende at få noget at spise.
Der sker nemlig det at ...

Annonce

... hun får ondt i maven (selvom vi bruger tid på at bøvse ind imellem), og så når hun ligger ved brystet krummer hun sig så meget sammen at hun bliver nødt til at slippe brystvorten, hvilket hun ikke er meget for, så hun forsøger ihærdigt at holde ved, men må ofte overgive sig. Så græder hun og jeg holder hende op så hun kan bøvse og bliver lidt udstrakt i stedet for sammenkrøllet.

Herefter prøver vi igen med det resultat at hun tager lidt og så slipper hun, så tager hun lidt mere og slipper igen (hver gang hun slipper er det fordi maven gør ondt) - og til sidst virker det som om hun giver op eller er helt udkørt af at prøve så hårdt.

Jeg lader hende ligge længe, og amningen tager også lang tid, for jeg vil jo gerne sikre mig hun får nok at spise! Det er kun om natten vi kan klare den på ca. 1 time (bleskift inkluderet).

Er det hypokonder/hønemor agtigt at få hende røngtenfotograferet eller scannet for at se om der skulle være noget i vejen der ikke umiddelbart kan ses eller mærkes?
- eller kan det være skadeligt for hende?

Venligst Elisabeth

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder