Brev:
Manglende koncentration ved brystet
9. oktober 2008
Alder:
6 mdr.
Manglende koncentration ved brystet
Kære Helen,
Tusind tak for dit svar, det vil jeg helt sikkert kunne bruge.
Jeg har lige et tillægsspørgsmål og det går på amningen.
Vores dreng er en motorisk stærk dreng, der er på nippet til at kravle og han elsker at bruge sin krop! Han er som de fleste børn meget nysgerrig og opmærksom.
Når han bliver lagt til brystet tager han nogle få slurke og derefter vender han hovedet væk og virker bestemt ikke interesseret mere, men kigger derimod undersøgende på alt i rummet.
Når han skal ammes forsøger jeg, at være et kendt sted og et sted hvor der er ro. Det hjælper dog lige lidt.
Der hvor det lykkes er enten om morgenen lige når han vågner og stadigvæk er træt eller hvis jeg tager ham op af barnevognen lige efter at han er vågnet og går ind i soveværelset og ammer ham liggende. Så går det ok.
De andre amninger lykkes ikke og jeg er nok begyndt at stresse ham lidt, da det ikke lykkes.
Kan det have noget at gøre med at han ikke ligger særlig godt på mine ben??
Jeg er ikke i tvivl om, at du her ved lige hvad der skal til :-)
Hvad skal jeg gøre for, at han fortsætter efter nogle få slurke ?
Kærlig hilsen
Charlotte