Manglende koncentration ved brystet

9. oktober 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Manglende koncentration ved brystet

Kære Helen,

Tusind tak for dit svar, det vil jeg helt sikkert kunne bruge.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål og det går på amningen.

Vores dreng er en motorisk stærk dreng, der er på nippet til at kravle og han elsker at bruge sin krop! Han er som de fleste børn meget nysgerrig og opmærksom.

Når han bliver lagt til brystet tager han nogle få slurke og derefter vender han hovedet væk og virker bestemt ikke interesseret mere, men kigger derimod undersøgende på alt i rummet.

Når han skal ammes forsøger jeg, at være et kendt sted og et sted hvor der er ro. Det ...

Annonce

... hjælper dog lige lidt.

Der hvor det lykkes er enten om morgenen lige når han vågner og stadigvæk er træt eller hvis jeg tager ham op af barnevognen lige efter at han er vågnet og går ind i soveværelset og ammer ham liggende. Så går det ok.

De andre amninger lykkes ikke og jeg er nok begyndt at stresse ham lidt, da det ikke lykkes.

Kan det have noget at gøre med at han ikke ligger særlig godt på mine ben??

Jeg er ikke i tvivl om, at du her ved lige hvad der skal til :-)

Hvad skal jeg gøre for, at han fortsætter efter nogle få slurke ?

Kærlig hilsen
Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi