Brev:
Amning og flaske - 0 mdr.
9. oktober 2008
Alder:
0 mdr.
Amning og flaske - 0 mdr.
Hej Helen,
Jeg er ny her på sitet men har i noget tid nydt godt af alle dine gode og spændende svar.
Jeg er pt. gravid med mit første barn (en dreng) og har termin den 1. Januar. Jeg bor i Frankrig og her foregår tingene med hensyn til graviditet og børn på en lidt anden måde end i DK.
I Frankrig har man kun 10 ugers barsel efter barnet er født og jeg har derfor på min arbejdsplads bedt om en selvbetalt orlov i 3 mdr. i forlængelse med de obligatoriske 10 uger og regner med at det skulle blive godkendt. Men i det tilfælde at det ikke skulle blive godkendt, fører det nogle spørgsmål med sig!
Jeg vil selfølgelig gerne amme mit barn og kan selfølgelig gøre det fuldt ud i de første 10 uger, hvis jeg derefter skal tilbage til mit job påtænker jeg at ville malke ud så barnet får min mælk! Jeg synes at amning er vigtig, men derefter er det vigtigste for mig at barnet får min mælk og ikke mme. Så mit spørgsmål er om det er et problem kun at give udmalket modermælk som kommer fra mig? Jeg kan selfølgelig stadig amme morgen og aften, men barnet ville ellers resten af dagen få udmalket modermælk.
I så fald at det ikke er noget problem, hvilken proces er bedst når man skal blande amning og flaskning? Jeg mener så barnet ikke bliver forvirret eller ikke vil den ene ting frem for den anden?
Jeg håber at du kan finde rundt i mine spørgsmål!
Tak for en supergod og informativ brevkasse.
Med venlig hilsen
Heidi