Brev:
Amning, vin og biostrath
6. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Amning, vin og biostrath
Hej Helen!
Jeg har lige et par tillægsspørgsmål, som ganske kort er:
1. Hvornår må jeg tage et glas "rigtig" vin? Jeg sidder og hygger mig med alkoholfri vin lørdag aften, men kunne nu godt snart tænke mig en rigtigt glas vin med min kæreste... jeg ammer stadig (3 x i døgnet: kl. 14, kl. 19 og en gang i løbet af natten - typisk omkring kl. 2-3 stykker). Hvor længe er vin om at komme ud af systemet? Eller vil du råde mig til at vente til jeg er helt færdig med at amme?
2. Jeg er blevet rådet til at give min dreng lidt biostrath fra Matas, da han tit er snottet og småsløj.... men på pakken står der at man ikke må give det til bårn under 1 år, uden at have snakket med sin sundhedsplejerske. Min egen lokale er umulig at få fat på, så derfor håber jeg du kan komme med en afklaring?
Mange hilsener
Rikke