Flaske i stedet for amning på grund af stor vægt?

5. oktober 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Flaske i stedet for amning på grund af stor vægt?

Hej Helen.

Ja nu er jeg i tvivl igen igen!

Sylvester har lige fået sin 5 mdrs vaccine og reagerer ved at være mere pylret og få grædeture. Det er jo som det er men nu har jeg lige opdaget at en 3 tand lige er brudt igennem.....så den har måske også noget med det hele at gøre?

Nå men den unge mand vejer nu 10,3 kg og er 73 cm lang...ja jeg ved godt at han er en basse, men alt er fint med ham og han udvikles fint. Jeg har indtil nu ikke været bekymret over hans størrelse men lægen kom med en lidt uheldig bemærkning! Hun sagde at hvis han stadig er så stor når han er et år, så skal han nok tjekkes eller følges nøje!!?? Hvad er dine tanker omkring hans størrelse og er det nødvendigt at tænke mere over det?

Han får stadig ...

Annonce

... "kun" min mælk og grød med frugtmos (lavet på mme)...jeg skal i gang med grøntsagsmos om aftenen nu i stedet for grøden...

Jeg overvejer at stoppe amningen og give flaske....både pga af bideriet, men også pga hans størrelse.... jeg kan måske bedre styre hans vægt/indtag??? Vil da helst amme og bevare tætheden/nærheden, men er i tvivl nu... Vil det ikke være bedst for Sylvester at fortsætte med amning?

Så lige et tøj spørgsmål.... Er det stadig fint men en bomuldshue/hjelm i det her skifte vejr? Jeg har købt en brugt voksipose da jeg har hørt godt om den fra andre med varme børn...kan den bruges allerede nu? Er sådan en kun til udendørs i barnevogn eller også i sengen?

Håber at du kan finde rundt i det hele.

Tak;-) Ida

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Amning

Sundhedsstyrelsen anbefaler at børn ammes sålænge som muligt. Helst fuldt ud til de er 6 måneder gamle og delvist frem til 12 måneders alderen eller længere, hvis mor og barn ønsker det.

Brystmælk er nøje afstemt til barnets forskellige behov og modermælk indeholder vigtige antistoffer, som beskytter det lille barn mod infektioner. Det tager tid at etablere en amning, for de fleste tager det ca. tre uger, men der kan gå op til 6 uger før mælkemængden har afstemt sig efter barnets...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for hjælpen - det virker!!

Jeg vil takke dig for din støtte i vores søvnprojektet. Det virker så godt, at vi indimellem synes det er for godt/let til at være sandt. I går havde jeg veninder på besøg og alligevel var det så let som ingenting. Det er en lettelse og putningen er blevet en fornøjelse for alle parter.

Det var lange 5 uger for at få det til at fungere, men det hele værd!

Tusinde tak for din støtte.

Fra to nu langt mindre trætte forældre