Brev:
Flaske i stedet for amning på grund af stor vægt?
5. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Flaske i stedet for amning på grund af stor vægt?
Hej Helen.
Ja nu er jeg i tvivl igen igen!
Sylvester har lige fået sin 5 mdrs vaccine og reagerer ved at være mere pylret og få grædeture. Det er jo som det er men nu har jeg lige opdaget at en 3 tand lige er brudt igennem.....så den har måske også noget med det hele at gøre?
Nå men den unge mand vejer nu 10,3 kg og er 73 cm lang...ja jeg ved godt at han er en basse, men alt er fint med ham og han udvikles fint. Jeg har indtil nu ikke været bekymret over hans størrelse men lægen kom med en lidt uheldig bemærkning! Hun sagde at hvis han stadig er så stor når han er et år, så skal han nok tjekkes eller følges nøje!!?? Hvad er dine tanker omkring hans størrelse og er det nødvendigt at tænke mere over det?
Han får stadig "kun" min mælk og grød med frugtmos (lavet på mme)...jeg skal i gang med grøntsagsmos om aftenen nu i stedet for grøden...
Jeg overvejer at stoppe amningen og give flaske....både pga af bideriet, men også pga hans størrelse.... jeg kan måske bedre styre hans vægt/indtag??? Vil da helst amme og bevare tætheden/nærheden, men er i tvivl nu... Vil det ikke være bedst for Sylvester at fortsætte med amning?
Så lige et tøj spørgsmål.... Er det stadig fint men en bomuldshue/hjelm i det her skifte vejr? Jeg har købt en brugt voksipose da jeg har hørt godt om den fra andre med varme børn...kan den bruges allerede nu? Er sådan en kun til udendørs i barnevogn eller også i sengen?
Håber at du kan finde rundt i det hele.
Tak;-) Ida