Problemer med amning efter tandfrembrud

2. oktober 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Problemer med amning efter tandfrembrud

Hej Helen

Jeg har et hurtigt spørgsmål til dig vedr amning.

Min søn på 5½ måned er begyndt at få tænder og har pt fået de to forreste i undermunden. Det har desværre forårsaget store problemer med amningen fordi han bider hver eneste gang! Lige når jeg lægger ham til, så er han som regel meget sulten, og så går det fint, men allerede efter 1 minuts tid begynder han at blive mindre ivrig, og så er det bare et spørgsmål om tid, før han bider sammen første gang...

Hver gang det sker råber jeg helt impulsivt "AV" meget højt og tager ham væk. Han kigger forskrækket på mig og smiler så glad til mig... Jeg er begyndt at blive meget nervøs for at blive bidt, og bruger hele amningen på at forsøge at se på ham om han er ved at lægge an til at bide, og det ender med at jeg tager ham fra hele tiden, fordi jeg tror han er ved det, og når han først han bidt, så kan jeg næsten ikke få mig til at lægge ham til igen, og nu er han begyndt at blive ked af det og græde ...

Annonce

... under amningen, fordi han jo ikke når at blive ordentlig mæt før jeg tager ham fra... Det er temmelig frustrerende det hele, og jeg overvejer meget seriøst at stoppe amningen fuldstændig.

Jeg skal lige huske at sige, at når han får mad om natten (han er en stor dreng på 9 kg og han vågner desværre meget, så som regel får han mad 2 gange om natten), så er der ingen problemer med at han bider, fordi han jo som regel nærmest sover og derfor bare sutter indtil han falder i søvn igen.

Jeg vil gerne høre, hvad du mener jeg skal gøre. Og også meget gerne nogle gode råd til hvordan jeg nemmest kan nedtrappe amningen på en hurtig og smertefri måde. Jeg har virkelig meget mælk og mine bryster er tit MEGET spændte og ømme, så jeg er lidt usikker på, hvordan jeg bedst skal stoppe amningen, og om jeg mon vil kunne fortsætte med at amme ham sen aften, midt nat, og tidlig morgen, hvor der jo normalt ikke er problemer...

Hvad mener du?

På forhånd tak!

Hilsen
T.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Reagensglasbefrugtning, IVF og ICSI

Reagensglasbefrugtning er en fertilitetsbehandling, som bruges hvis insemination ikke er lykkes 3 gange, hvis manden har stærkt nedsat sædkvalitet eller hvis kvinden har ødelagte æggeledere.

Det er en behandling for selve undfangelsen sker uden for kroppen - i et reagensglas.

- Man stimulerer kvindens æggestokke med en kraftig hormonbehandling, der modner op til 10-12 æg på en gang. Disse tages ud, et indgreb der foregår under under lokalbedøvelse.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder