Brev:
Problemer med amning efter tandfrembrud
2. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Problemer med amning efter tandfrembrud
Hej Helen
Jeg har et hurtigt spørgsmål til dig vedr amning.
Min søn på 5½ måned er begyndt at få tænder og har pt fået de to forreste i undermunden. Det har desværre forårsaget store problemer med amningen fordi han bider hver eneste gang! Lige når jeg lægger ham til, så er han som regel meget sulten, og så går det fint, men allerede efter 1 minuts tid begynder han at blive mindre ivrig, og så er det bare et spørgsmål om tid, før han bider sammen første gang...
Hver gang det sker råber jeg helt impulsivt "AV" meget højt og tager ham væk. Han kigger forskrækket på mig og smiler så glad til mig... Jeg er begyndt at blive meget nervøs for at blive bidt, og bruger hele amningen på at forsøge at se på ham om han er ved at lægge an til at bide, og det ender med at jeg tager ham fra hele tiden, fordi jeg tror han er ved det, og når han først han bidt, så kan jeg næsten ikke få mig til at lægge ham til igen, og nu er han begyndt at blive ked af det og græde under amningen, fordi han jo ikke når at blive ordentlig mæt før jeg tager ham fra... Det er temmelig frustrerende det hele, og jeg overvejer meget seriøst at stoppe amningen fuldstændig.
Jeg skal lige huske at sige, at når han får mad om natten (han er en stor dreng på 9 kg og han vågner desværre meget, så som regel får han mad 2 gange om natten), så er der ingen problemer med at han bider, fordi han jo som regel nærmest sover og derfor bare sutter indtil han falder i søvn igen.
Jeg vil gerne høre, hvad du mener jeg skal gøre. Og også meget gerne nogle gode råd til hvordan jeg nemmest kan nedtrappe amningen på en hurtig og smertefri måde. Jeg har virkelig meget mælk og mine bryster er tit MEGET spændte og ømme, så jeg er lidt usikker på, hvordan jeg bedst skal stoppe amningen, og om jeg mon vil kunne fortsætte med at amme ham sen aften, midt nat, og tidlig morgen, hvor der jo normalt ikke er problemer...
Hvad mener du?
På forhånd tak!
Hilsen
T.