Brev:
Maveuro hos nyfødt
1. oktober 2008
Alder:
0 mdr.
Maveuro hos nyfødt
Kære Helen
Så er lillesøster landet, og jeg har det som om, jeg har glemt det hele fra dengang storebror var spæd. Så jeg skal lige høre: Lillepigen har indtil videre sovet fint 2-4 timer ad gangen, især om dagen, men for et døgns tid siden tog det en ny kurs, hvor hun er urolig, mosler, piver og vågner meget ofte. Hun vil også gerne spise ofte, men man kan se, at det oftest nok er mere tryghed og maveuro end egentlig sult.
Samtidig synes jeg, hendes afføring kommer meget sjældnere, og som regel først, når hun har ligget på puslebordet et tykke tid. Hvad sker der mon i hendes mave? Kan det skyldes ting, jeg spiser, eller er det en naturlig omstilling i hendes system? Og kan det passe, at hun har det bedre med at have afføring, når hun ligger med bleen af på puslebordet, end når hun har den på??
Mange hilsner
Stine