Svigtende nedløbsrefleks

18. september 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Svigtende nedløbsrefleks

Hej Helen,

Min søn på lidt over 4 måneder bliver lagt ml. kl.19 - 20. Han bliver så ammet ca kl 00, kl. 03 og så igen kl. ca. 06. Nogle nætter i træk, har mælken ikke ville løbe ved amningen midt på natten (altså der ved 03-tiden) - han sutter og sutter men nedløbsrefleksen vil ikke reagere (han har været så flink at prøve helt op til 30 min). Dette betyder, at han selvfølgelig bliver utålmodig og sur, og at jeg stresser...... og at faderen i sidste ende er blevet sendt i køkkenet for at varme en flaske. Jeg er ked af det, da jeg véd det er vigtigt for produktionen også at amme nat, og det ...

Annonce

... er jo 1000 gange nemmere lige at kunne amme ham, end at skulle op og lave flaske efter først at have prøvet at lægge ham til i LANG tid.

Hvorfor tror du ikke nedløbsrefleksen vil reagerer? (jeg mener selv at det burde være mælk i brystet) - så er det fordi jeg stresser? (men det gør jeg jo ikke med det samme, men først efter noget tids prøvning).

Jeg har nævnt den syntocinon spray, som du har skrevet om i andre svar, for min læge - hun kender den ikke, og synes at det er meget dumt, at sprøjte sig med hormon...

Kan du give nogle råd?

På forhånd tak - og god efterårsdag.
Sofie :o)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder