Brev:
Svigtende nedløbsrefleks
18. september 2008
Alder:
4 mdr.
Svigtende nedløbsrefleks
Hej Helen,
Min søn på lidt over 4 måneder bliver lagt ml. kl.19 - 20. Han bliver så ammet ca kl 00, kl. 03 og så igen kl. ca. 06. Nogle nætter i træk, har mælken ikke ville løbe ved amningen midt på natten (altså der ved 03-tiden) - han sutter og sutter men nedløbsrefleksen vil ikke reagere (han har været så flink at prøve helt op til 30 min). Dette betyder, at han selvfølgelig bliver utålmodig og sur, og at jeg stresser...... og at faderen i sidste ende er blevet sendt i køkkenet for at varme en flaske. Jeg er ked af det, da jeg véd det er vigtigt for produktionen også at amme nat, og det er jo 1000 gange nemmere lige at kunne amme ham, end at skulle op og lave flaske efter først at have prøvet at lægge ham til i LANG tid.
Hvorfor tror du ikke nedløbsrefleksen vil reagerer? (jeg mener selv at det burde være mælk i brystet) - så er det fordi jeg stresser? (men det gør jeg jo ikke med det samme, men først efter noget tids prøvning).
Jeg har nævnt den syntocinon spray, som du har skrevet om i andre svar, for min læge - hun kender den ikke, og synes at det er meget dumt, at sprøjte sig med hormon...
Kan du give nogle råd?
På forhånd tak - og god efterårsdag.
Sofie :o)