Spørgsmål om amning, modermælkserstatning, hjælpebryst mv.

13. september 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Spørgsmål om amning, modermælkserstatning, hjælpebryst mv.

Hej Helen.

Jeg har jo skrevet til dig et par gange, ja og det er stadig den mælkeproduktion, der driller om aftenen. Om natten og indtil sidst på eftermiddagen er der rigtig meget mælk til vores datter. Men nogle aftener er der bare ikke nok føler jeg.

Jeg har malket ud om formiddagen, så jeg har haft 50-60 ml i reserve at give hende. Jeg har nogle 20 ml sprøjter, som jeg har givet hende min mælk af, men syntes det er svært, at vurdere om hun bare sluger det, fordi jeg sprøjter ind eller at hun reelt er sulten - er jo også ked af, at nærmest tvangsfodre hende. Idag prøvede jeg at give hende 30 ml med sutteflaske - og det var bare væk på ingen tid. Så hun må have brug for mere..??

Grunden til at jeg har været så tilbageholden med at give hende sutteflaske er fordi jeg er bange for, at hun bliver mere glad for den end brystet. Jeg syntes, at det er vigtigt, at kunne amme hende, så længe som muligt, da jeg som lille har haft meget astma, bronkites og allergi. Hvis jeg skal til at supplere med MME vil jeg give hende nutramigen eller profylac. Ved du hvad forskellen er? Ved du om man kan få det på recept når det kun er mig, der har haft astma osv og hendes far ikke har haft noget ...

Annonce

... allergi?

Jeg er jo meget interesseret i at amme hende 100% og gerne have produktionen op igen, men skal jeg til og supplere med MME er det sådan det er. Det er trods alt vigtigt, at hun er tilfreds og glad. Jeg døjer bare med at vurdere hendes behov - hun sutter meget om aftenen og jeg kan hører, at hun ikke får samme mængde mad som tidligere på dagen, men hun sutter og giver slip og kigger på alt muligt andet. Dertil sover hun ikke så godt om aftenen som om dagen (jeg skrev at hun holdte sig vågen i mange timer. Det er vi kommet udover ved at lægge hende efter 1½-2 timer). Hun sover gerne 5 timer om natten, spiser så hver anden time og tager igen hendes lure på 3-4 timer, som bliver mindre op af dagen.

Jeg har læst om et hjælpebryst, hvad er din erfaring med dette? Vil der være mulighed for at kunne holde amningen igang længere tid hvis man anvendte sådan et? så sutter hun jo stadig ved mig og bliver ikke for glad for flasken og får MME..

Hvordan syntes du det hele lyder? Kan man få noget der kan sætte produktionen op og hvorfor daler den mon sådan til aften. jeg sørger for at få mad og slappe af og gå nogle lange ture.

Håber du kan hjælpe mig igen.

Med venlig hilsen
Louise

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder