Ammes hver 2 time hele natten

12. september 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ammes hver 2 time hele natten

Hej Helen

Har lige lidt spørgsmål som du måske kan hjælpe med:-)

Det er sådan at Alexander nu er ca. 4 ½ måned. Vi ammer stadig på fuld tryk, med undtagelse af en flaske mme om aften på max. 100ml. Dog er vi også så småt begyndt på lidt rismelsgrød - hvilket han nyder meget.

Problemet er at han de sidste 2 ugers tid er begyndt at amme hver anden time hele natten, jeg kan sagtens holde til det, men synes det er en lidt dum udvikling.

Om dagen går der normalt også omkring 2-2½time mellem hver amning.

Jeg spurgte min egen sundhedsplejerske og hun kunne ikke rigtig give mig en forklaring andet end at jeg kunne tilbyde vælling sent i stedet.

Jeg er ikke rigtig interesseret i at begynde allerede med at udskifte flere ammemåltider, da vi har kæmpet så hårdt for at få amningen op at køre og jeg ville blive knust hvis det stoppede allerede. Jeg havde også i tankerne at amme ham næsten fuldt ud til omkring de 6 måneder som der anbefales.

Vores dag ser nogenlunde sådan her ud:

Ammes løbende hele natten.

Vågner 6.30-7.00 - måske en lille amme omgang

Ammes ca. kl. 8.45 og puttes derefter og sover ca. to timer i barnevognen.

ca. 11.00 tilbydes grød - meget lille ...

Annonce

... babyportion. + ammes.

13.00 puttes - tager gerne 1-1½ time

14.30 ammes.

ca. 16.00 puttes igen sover max 1 time + ammes

Puttes til nat mellem 19-20.

I tidsrummet fra sidste lur ammes han lidt ofte men tager så heller ikke så meget. - får flaske hvis han vil.
Vågner senste 23.30 og ammes herefter hver anden time.

Han tager rigtigt godt på, vejer nu 8,2 kg og er 69 cm lang:-)

Han starter gerne med at tage kun et bryst i løbet af formiddagen men jo senere det bliver, tager han fra begge bryster som efterhånden er ret tomme.

Kan det tænkes at jeg egentlig ikke har nok i løbet af dagen, men han tager sig til tåls med hvad der er for så at indhente i løbet af natten?

Han sover også efterhånden ret uroligt synes jeg. Vi er de sidste tre dage begyndt at putte ham i hans seng om aftenen i stedet for at han falder i søvn hos mig, han vågnede for tit i løbet af aftenen fordi vi forstyrrede ham, så han sover bedre på 1. salen i sin seng. Om natten tager jeg ham over i vores seng hvor han sover til om morgenen - gider ikke putte ham tilbage i hans seng, når han skal ammes så tit.

Jeg håber du kan hitte rede på alle de informationer:-)

Hilsen
Camilla og Alexander.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Barnepige

Hvis du har brug for at få dit barn passet, så vælg altid en person som barnet kender og en person du har tillid til.

Det skal være en person, som kan overskue situationen og bevare roen, hvis noget uforudset skulle ske.

Generelt bør man ikke lade sit barn passe af en under 12-13 år - men det afhænger naturligt af vedkommendes modenhed. Nogle piger er meget modne i denne alder, hvor andre er for umodne til at kunne tage det ansvar, det er at passe et lille barn....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin