Brev:
Ammes hver 2 time hele natten
12. september 2008
Alder:
4 mdr.
Ammes hver 2 time hele natten
Hej Helen
Har lige lidt spørgsmål som du måske kan hjælpe med:-)
Det er sådan at Alexander nu er ca. 4 ½ måned. Vi ammer stadig på fuld tryk, med undtagelse af en flaske mme om aften på max. 100ml. Dog er vi også så småt begyndt på lidt rismelsgrød - hvilket han nyder meget.
Problemet er at han de sidste 2 ugers tid er begyndt at amme hver anden time hele natten, jeg kan sagtens holde til det, men synes det er en lidt dum udvikling.
Om dagen går der normalt også omkring 2-2½time mellem hver amning.
Jeg spurgte min egen sundhedsplejerske og hun kunne ikke rigtig give mig en forklaring andet end at jeg kunne tilbyde vælling sent i stedet.
Jeg er ikke rigtig interesseret i at begynde allerede med at udskifte flere ammemåltider, da vi har kæmpet så hårdt for at få amningen op at køre og jeg ville blive knust hvis det stoppede allerede. Jeg havde også i tankerne at amme ham næsten fuldt ud til omkring de 6 måneder som der anbefales.
Vores dag ser nogenlunde sådan her ud:
Ammes løbende hele natten.
Vågner 6.30-7.00 - måske en lille amme omgang
Ammes ca. kl. 8.45 og puttes derefter og sover ca. to timer i barnevognen.
ca. 11.00 tilbydes grød - meget lille babyportion. + ammes.
13.00 puttes - tager gerne 1-1½ time
14.30 ammes.
ca. 16.00 puttes igen sover max 1 time + ammes
Puttes til nat mellem 19-20.
I tidsrummet fra sidste lur ammes han lidt ofte men tager så heller ikke så meget. - får flaske hvis han vil.
Vågner senste 23.30 og ammes herefter hver anden time.
Han tager rigtigt godt på, vejer nu 8,2 kg og er 69 cm lang:-)
Han starter gerne med at tage kun et bryst i løbet af formiddagen men jo senere det bliver, tager han fra begge bryster som efterhånden er ret tomme.
Kan det tænkes at jeg egentlig ikke har nok i løbet af dagen, men han tager sig til tåls med hvad der er for så at indhente i løbet af natten?
Han sover også efterhånden ret uroligt synes jeg. Vi er de sidste tre dage begyndt at putte ham i hans seng om aftenen i stedet for at han falder i søvn hos mig, han vågnede for tit i løbet af aftenen fordi vi forstyrrede ham, så han sover bedre på 1. salen i sin seng. Om natten tager jeg ham over i vores seng hvor han sover til om morgenen - gider ikke putte ham tilbage i hans seng, når han skal ammes så tit.
Jeg håber du kan hitte rede på alle de informationer:-)
Hilsen
Camilla og Alexander.