Amning og gråd - 2 mdr.

10. september 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Amning og gråd - 2 mdr.

Hej Helen

Tak for dine tidligere gode svar - jeg skrev til dig for nogle dage siden angående min datters aftengråd, som du mente skyldes overtræthed.

Mit nye problem er, at hun nu græder det meste af dagen med og jeg ikke længere kan få hende til at sove længerevarende lure om dagen og aftenen (hun er nu 7 uger). Vi er nu nede på 10-20 min. sammenhængende søvn hvorefter hun strækker sig og efterfølgende er lysvågen. Om formiddagen og tidlig eftermiddag er det forholdsvist let at lulle hende i søvn igen, hvorefter hun igen vågner 10-20 min. efter, men eftermiddag og aften er det næsten umuligt at få hende til at sove. Om dagen græder og pylrer hun en del og om aftenen skriger hun.

Jeg kan se af andre breve, at det kan skyldes sult og hun ammer også kun meget korvarigt hos mig - typisk 5-10 min per bryst. Jeg har desparat forsøgt at få hende til at amme længere ved som du anbefaler, at skifte stilling, men hun bliver ...

Annonce

... meget ked af det hvis jeg forsøger at få hende til at amme videre efter hun selv har sluppet. Der går som regel 21/2-3 timer mellem hver amning om natten og om formiddagen og hun virker ikke søgende i de mellemliggende perioder. Om eftermiddagen ender det med at jeg ammer meget oftere for at få hende til at sove bare en smule (det gør hun ved brystet). Om aftenen kan jeg ikke få hende til at tage brystet førend ved sengetid, hvor hun stopper med at græde.

Hvad kan jeg gøre for at 'tvinge' hende til at amme længere hos mig?
Kan det være sult på trods af at jeg ikke fornemmer at hun er sulten mellem amningerne?
Hvorfor vågner hun konsekvent hver 10 min. el. halve time og hvad kan jeg gøre for at forlænge hendes søvn?

Jeg er efterhånden ved at være ret desperat da aftengråden nu har stået på i en del uger og jeg vil meget nødigt at den dagslange gråd også bliver vane.

på forhånd tak for svar.

Venlige hilsner
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Vaccination

De danske sundhedsmyndigheder anbefaler følgende vaccinationer:

- 3 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 1 og PCV7-1

- 5 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 2 og PCV7-2

- 12 mdr.: Difteri-tetanus-kighoste-polio-Hib 3 og PCV7-3

- 15 mdr.: MFR 1

- 4 år: MFR 2 (pr. 1. april 2008)

- 5 år: Difteri-tetanus-kighoste-polio revaccination

- 12 år: MFR 2 og til piger HPV 1, 2 og 3

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder