Brev:
Øge mælkeproduktion med syntocinon og opvarmning af flasker
7. september 2008
Alder:
0 mdr.
Øge mælkeproduktion med syntocinon og opvarmning af flasker
Kære Helen
På din anbefaling forsøger jeg mig nu med Syntocinion for at øge mælkeproduktionen til min 3 uger gammel datter, som pt har brug for både amning og mme.
Er syntocinon en slags kur der permanent øger produktionen eller øger det blot næste gangs amning? og kan det skade barnet? og hvor længe kan det bruges?
Jeg har også nogle spørgsmål til opvarmning af flasker med mme. Vi har flasker klar i køleskabet og så skal det gå stærkt med opvarmningen. Jeg har dog hørt, at mikroovn skulle man holde sig fra. Er det fordi strålingen nedbryder noget i ernæringen eller er det blot fordi man skal huske at ryste flasken for at nå jævn temperatur???
Og må man alternativt sætte flasken i noget kogt vand fra elkogeren? jeg mener, at nogle råder det fra?
På forhånd tak
Evelyn