Brev:
Babyen spiser for lidt
5. september 2008
Alder:
0 mdr.
Babyen spiser for lidt
Kære Helen
Mange tak for dit svar forleden til mit spørgsmål "for lidt mælk".
Min datter er 3 uger gammel og har kun taget 100 g på siden fødslen, hun vejer 3,6 kilo nu. Du anbefaler bl. mange andre gode ting, at jeg skal forsøge at amme hende hver 2. time for at øge min mælkproduktion; og især om natten.
Nu forholder det sig dog således, at min datter i perioder slet ikke er interesseret i at spise. I forgårs spiste hun næsten 2x90 ml i træk af mme om aften/ natten; igår nøjedes hun med at spise af mit bryst på nær 2x40ml kl. 22 og kl. 24. Natten til i dag er hun stort set ikke vågnet og sov igen efter 2 ultra hurtige amninger; hun var først virkelig interesseret i mad igen kl 9; jeg gav begge bryster og 40 ml mme - de sidste 40 ml kom ud igen et kvarter efter.
Jeg er bekymret for, om hun får nok; jeg fik at vide af min læge, at jeg bestemt ikke skulle vække hende; normalt vågner hun også efter 3-4 timer. Men hver anden dag bryder hun sig åbenbart ikke ret meget om at spise - og jeg spørger mig selv, hvornår hun så skal stimulere mit bryst?
Hun virker glad og tilfreds - kan jeg stole på, at hun tilkendegiver, når hun har behov for mad?
Med venlig hilsen og på forhånd tak
Evelyn