Brev:
Appetitspring - får hun nok mad?
5. september 2008
Alder:
1 mdr.
Appetitspring - får hun nok mad?
Hej Helen,
Tak for svar sidst, det var meget brugbart :-) Nu prøver jeg så igen.
Vores datter er nu 5 uger (4400g og 59 cm lang) og igang med - tror jeg - et appetitspring. Hun klynker og piver mere end hun plejer, og vil gerne ligge ved brystet hele tiden. Hun spiser kort og tager så en lille lur i mine arme, hvorefter hun spiser lidt igen.
Jeg føler at hun er ved mit bryst 22 af døgnets 24 timer. Men eftersom det kun skulle være en periode, synes jeg egenlig ikke det er så slemt, selvom jeg ikke får meget søvn selv i disse dage.
Men det bekymrer mig, at hun gylper så meget, som hun gør. En enkelt gang så det også kom ud af næsen på hende. Det er ikke store mængder af gangen, men mange gange så det bliver jo til noget. Fordi hun spiser som hun gør, og ikke har 'rigtige' amninger af 30 min. og så pause i 3 timer, som er det hun plejer, har jeg svært ved at være rolig ved, om hun nu får nok mad?
Samtidig er det jo heller ikke rart for hende med alt det gylp, og det forstyrre hendes søvn, for hun vågner ved det. Og det hjælper jo ikke på klynkeriet, at hun ikke sover ordenligt.
Lyder det normalt i dine øre? Er der noget jeg kan gøre mht. gylp og søvn , eller skal jeg bare se tiden an?
Venlig hilsen
Agnes mor