Stoppe amning på grund af bideri?

4. september 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Stoppe amning på grund af bideri?

Kære Helen

Min søn er 6½ mdr gammel. Til 4½ mdr blev han ammet fuldt hvorefter vi startede med introduktion til grød og mos. Amningen har kørt fint, men nu har han fået tænder i over- og undermund..... og han bider!

De første gange reagerede jeg meget voldsomt og han blev forskrækket og begyndte at græde... hvorefter han spiste færdig i god ro og orden. Nu bider han ved hver amning, flere gange og det ender tit med at jeg ikke kan gennemføre amningen og må give ham flaske med MME istedet.

Jeg starter på arbejde når han er 8 mdr og tænker at det måske er dumt at kæmpe med det for 5 uger...? Jeg havde håbet at kunne nat-amme og morgen-amme ham i længere tid, men som det er nu er det ikke rart for nogen af os... går det ...

Annonce

... over eller må jeg bare indse at det er slut?

Jeg er mere påvirket af det psykisk end jeg troede jeg ville blive... græder når det går i hårknude og tænker på det hele tiden. Ville så gerne have undgået MME. Han spiser stort set alt hvad vi serverer, men ikke særlig meget ad gangen. Derfor bliver/blev han også stadig ammet ca 8 x dgl. Han skal passes hjemme hos os i privat pasningsordning da vi først kan få institutionsplads til sommer. Det bliver sammen med en alderssvarende dreng fra mødregruppen.

Har du et forslag til et dagsprogram mht. måltider og søvn...de er begge 8 mdr på det tidspunkt og vi har en periode på 2 uger hvor begge mødre kan være der sammen med børnepasseren til indkøring.

Tak for god hjælp!
Laura

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Body Mass Index - BMI

Body Mass Index er en beregning af hvordan en persons højde passer til personens vægt. BMI defineres som vægten i kg divideret med højden i meter i anden (kg/m2).

Et sundt BMI for voksne ligger mellem 18.5-24.9. Man bruger ikke denne måling til små børn, men i stedet bruger man vækstkurver.

Ved at tegne barnets længde/højde og vægt ind på en kurve, så kan man følge om barnet vokser som det skal.

En tommelfingerregel lyder at små børn fordobler...

Læs mere i Babylex

Epiduralblokade ved fødsel

En epiduralblokade bruges til fødende kvinder, når man ønsker at smertelindre dem fuldstændig under f.eks. udvidelsesfasen, hvorefter man så kan trappe bedøvelsen ned, og den fødende kan presse sit barn ud. Det kaldes også en rygmarvsbedøvelse.

Man har på danske fødesteder idag mulighed for at få en "walking epidual", hvor den fødende har mulighed for at bevæge sig lidt mere. Den tager toppen af smerterne, men er ikke så kraftigt bedøvende, som en egentlig epiduralblokade er.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!