Brev:
Stoppe amning på grund af bideri?
4. september 2008
Alder:
6 mdr.
Stoppe amning på grund af bideri?
Kære Helen
Min søn er 6½ mdr gammel. Til 4½ mdr blev han ammet fuldt hvorefter vi startede med introduktion til grød og mos. Amningen har kørt fint, men nu har han fået tænder i over- og undermund..... og han bider!
De første gange reagerede jeg meget voldsomt og han blev forskrækket og begyndte at græde... hvorefter han spiste færdig i god ro og orden. Nu bider han ved hver amning, flere gange og det ender tit med at jeg ikke kan gennemføre amningen og må give ham flaske med MME istedet.
Jeg starter på arbejde når han er 8 mdr og tænker at det måske er dumt at kæmpe med det for 5 uger...? Jeg havde håbet at kunne nat-amme og morgen-amme ham i længere tid, men som det er nu er det ikke rart for nogen af os... går det over eller må jeg bare indse at det er slut?
Jeg er mere påvirket af det psykisk end jeg troede jeg ville blive... græder når det går i hårknude og tænker på det hele tiden. Ville så gerne have undgået MME. Han spiser stort set alt hvad vi serverer, men ikke særlig meget ad gangen. Derfor bliver/blev han også stadig ammet ca 8 x dgl. Han skal passes hjemme hos os i privat pasningsordning da vi først kan få institutionsplads til sommer. Det bliver sammen med en alderssvarende dreng fra mødregruppen.
Har du et forslag til et dagsprogram mht. måltider og søvn...de er begge 8 mdr på det tidspunkt og vi har en periode på 2 uger hvor begge mødre kan være der sammen med børnepasseren til indkøring.
Tak for god hjælp!
Laura