Brev:
Mælken løber stadig
25. august 2008
Alder:
6 mdr.
Mælken løber stadig
Hej Helen
Min knægt er nu lige over 6 mdr, og jeg har ikke ammet i nogle uger efter at have trappet ned over en periode - han gider simpelthen ikke brystet længere, siden vi begyndte med vælling på flaske.
Jeg har det fint nok med det, og knægten trives fint med flasken.
Mit spørgsmål ligger i, hvorfor pokker jeg her til morgen kunne malke næsten 50ml ud i hånden?
Mit bryst lækkede simpelthen mælk og uden anden arbejde end at gnubbe let begyndte mælken nærmest at sprøjte ud. Mens jeg ammede aktivt måtte jeg af og til malke ud, men det gik nemmest med en brystpumpe, og sjældent gik det så let som her til morgen hvor det ikke tog mange minutter at malke det ud, som der nu var.
Det er nu 18 dage siden han sidst blev lagt til brystet, og inden da var han gået ned til kun at ville have bryst 1-2 gange om dagen (om natten, når han har været for træt til at afvise det og hvis han er vågnet under middagsluren) over en periode på nogle uger.
Hvorfor er mælken begyndt at løbe igen? Det er en smule upraktisk at skulle til at finde ammeindlæg frem igen og at skulle til at sove med amme BH på som jeg gjorde da jeg ammede, fordi mælken løb lystigt og gennemblødte sengetøjet.
Hilsen Mia