Mælken løber stadig

25. august 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Mælken løber stadig

Hej Helen

Min knægt er nu lige over 6 mdr, og jeg har ikke ammet i nogle uger efter at have trappet ned over en periode - han gider simpelthen ikke brystet længere, siden vi begyndte med vælling på flaske.
Jeg har det fint nok med det, og knægten trives fint med flasken.

Mit spørgsmål ligger i, hvorfor pokker jeg her til morgen kunne malke næsten 50ml ud i hånden?
Mit bryst lækkede simpelthen mælk og uden anden arbejde end at gnubbe let begyndte mælken nærmest at sprøjte ud. Mens jeg ammede aktivt måtte jeg af og til malke ud, men det gik nemmest med en brystpumpe, og sjældent gik det så ...

Annonce

... let som her til morgen hvor det ikke tog mange minutter at malke det ud, som der nu var.

Det er nu 18 dage siden han sidst blev lagt til brystet, og inden da var han gået ned til kun at ville have bryst 1-2 gange om dagen (om natten, når han har været for træt til at afvise det og hvis han er vågnet under middagsluren) over en periode på nogle uger.

Hvorfor er mælken begyndt at løbe igen? Det er en smule upraktisk at skulle til at finde ammeindlæg frem igen og at skulle til at sove med amme BH på som jeg gjorde da jeg ammede, fordi mælken løb lystigt og gennemblødte sengetøjet.

Hilsen Mia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Kosttilskud - børn

Følgende kosttilskud anbefales til børn:

- D-vitamin tilskud gives til alle børn i alder 0-4 år. Der gives 10 mikrogram dagligt. Børn med mørk hud og/eller børn, som går klædt, så kroppen er tildækket om sommeren skal forsætte med D-vitamin gennem hele barndommen/livet.

- Calcium gives til børn, der har mælkeallergi eller til børn, hvor forældrene ikke ønsker at give deres barn mælkeprodukter. Der gives 500 mg dagligt fra 1 års alderen.

- Jerntilskud...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland