Appetitspring, amning og udviklingsspring

23. august 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Appetitspring, amning og udviklingsspring

Hej Helen.

Tusind tak for sit svar angående urolig under amning, det hjalp os meget.

Jeg har lige nogle spørgsmål..

1. Min søn er 9 uger, kan det godt passe at han har gang i et appetitspring nu?? men det er ikke hele tiden at han vil spise tit.. synes at det er mest om dagen at han vil spise oftere..

2. Lige siden han blev født har jeg ammet han i sengen om natten, men her de sidste par dage (nætter) har han ikke ville/kunne tage ved når jeg lå ned, så jeg blev ...

Annonce

... nødt til at sætte mig op.. det vil jeg meget gerne have lavet om på, så jeg vil begynde at amme ham om dagen inde i sengen et par gange.. men hvordan kan det være at han pludselig har så svært ved det??

3. Hvor lang varer det udviklingspring han har gang i nu ca?? synes ikke at han er så glad mere som før og er generelt mere pylret.. glæder mig til det er overstået, så jeg kan få min glade sjove dreng igen.

På forhånd tak for dine svar.

Hilsen Maibrit og Valdemar.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!