Brev:
Ondt i maven efter amning
22. august 2008
Alder:
0 mdr.
Ondt i maven efter amning
Hej Helen
Vores datter er 20 dage gammel. Hun vejede 3750g ved fødselen og var 54 cm lang. Altså en fin stor baby.
Amningen har været rimelig uproblematisk og jeg ammer fuldt ud. For det meste kan hun kun spise fra et bryst, men hun bliver altid tilbudt det andet for en sikkerhedsskyld. Hvis hun spiser herfra er det kun et par minutter ... Hun spiser meget koncenteret, og ammer cirka 20 til 30 minutter hver gang. Hun spiser cirka hver 3. time døgnet rundt.
Hun har afføring efter næsten hver amning, sådan noget vandigt, remolade gult noget. Alt i alt tænker jeg at hun er normal for sin alder?
MEN: efter vi har ammet færdigt, bøvset, skiftet ble og bøvset igen så begynder hun at skrige - det kan vare alt fra 10 min. til en halv time ... Jeg er ret sikker på, at hun har ondt i maven, for den siger høje lyde. Jeg har prøvet med sut, varm hånd på maven, cykle bevægelser med benene (svært med skrigende baby) og blid massage af maven. Intet synes rigtig at hjælpe.
Det gør mig meget ked af det, at hun skal have ondt hver gang hun har spist. Særlig om natten er overskudet til at takle sådan en skrige tur ret lille. Kan jeg gøre mere?