Brev:
Skrigture, overspiser
16. august 2008
Alder:
1 mdr.
Skrigture, overspiser
Hej Helen
Jeg skriver til dig fordi min mand og jeg er desperate og udkørte!!
Vores datter på nu præcis 7 uger gammel tager flere timers skrigtur med utrøstelig gråd hver dag - som regel aften. Hun blev født til termin (vægt 3760g og h 53 cm) Amningen har kørt uden problemer og hun får kun mad ved mig.
Set i bakspejlet er hendes gråd gradvist øget, men de sidste 14 dage har været ulidelige med en times utrøstelig gråd morgen, middag og flere timer om aftenen - nogle gange op til 5 timer om aftenen. Vi har prøvet alt men intet synes at hjælpe. Sidste uge kulminerede det og vi tog til åbent hus ved sundhedsplejen som måske mente hun måske fik for meget at spise (Vægt 6100). Dagen efter var storslem og vi tog til lægen som henviste os til indlæggelse på børneafd.
Under indlæggelsen artede vores lille datter sig pludselig og hun blev et helt andet menneske og virkede mere harmonisk. På afd fik jeg at vide at hun kun måtte få mad hver 3. time og så blev vi udskrevet, da hun jo virkede glad og tilfreds (og lægeundersøgelser var normale) Vi tog glade hjem. Da vi kom hjem var den gal igen og det er så der vi er nu.
Når min datter er vågen, hvis hun ikke græder er det som om hun ligger og arbejder. Arme og ben flagrer rundt og det virker som om hun presser meget og i mine øjne ser det ikke ud som om hun er tilfreds.
I stort set alle bleer er der en god gang afføring gullig-grynet og når hun har sine skrigture slår hun virkelig mange prutter. Vi er opstartet mylicon dråber men umiddelbart uden effekt.
Jeg har det sidste døgn ikke lavet andet end at græde. Jeg kan ikke holde til at se min datter så ulykkelig mere. Hun vågner indimellem op med et skrig og sådan kan det starte. Er der ikke noget at gøre??
Jeg ammer hende nu kun hver 3. time og sørger for at hun får bøvset bagefter. De sidste par dage har mine bryster virket tomme (slatne) i forhold til hvad de plejer. Kan jeg være sikker på hun får hvad hun skal have alligevel? (da hun jo græder uanset hvad)
Hilsen en desperat og udkørt mor og far