Brev:
Evigheder om at tage fat i brystet
15. august 2008
Alder:
0 mdr.
Evigheder om at tage fat i brystet
Hej Helen.
Har her d. 3. august fået min anden dreng. Han er født 4 uger før termin. 49 cm og 2700 g. Fik pludselig vandafgang og 6 timer efter blev han født ved akut kejsersnit pga uk.
Han havde svært ved at trække vejret selv, hvorfor han fik kunstig ilt og lå også i kuvøse de første 3 døgn.
Han har fået min mælk i sonde de første 5 dage. Jeg begyndte herefter så småt at amme ham, og nu er han helt af med sonden.
Men han er evigheder om at begynde at sutte, når han skal spise.
Han melder sig selv ved måltiderne, der går typisk 3-4 timer i mellem.
Fra han begynder at spise, til han skal sove igen, går der typisk 1 times tid. Men jeg synes det er meget frustrerende, at han er så lang tid om at beslutte sig til, hvilket bryst han vil spise af.
Når han så endelig har fundet ud af det, sutter han rigtig fint, og han har en god teknik. Dog synes jeg ikke han sutter længe nok til at få den fede mælk.
Jeg har masser af mælk, for meget, synes jeg, men mine bryster når ikke at blive overspændte og han kan sagtens få fat på vorten, hvis han ellers ville.
Jeg tænker lidt, om jeg skal supplere ham med mme på flaske.
Eneste bekymring jeg har omkring det er, at han så ikke gider brystet mere, og jeg vil rigtig gerne amme. Men han skal jo også blive mæt nok.
Han er lidt irriteret i forbindelse med han skal spise, men ellers er han en dejlig dreng og så længe han sover så meget som han gør, tænker jeg også at han får mad nok.
Men bekymret er jeg nu alligevel.
Har du et godt råd til hvad jeg skal gøre mht hans spisning?
Venlig hilsen
Kristine