Ammestop - hvordan vi letter overgangen til at hun selv skal falde i søvn?

13. august 2008

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Ammestop - hvordan vi letter overgangen til at hun selv skal falde i søvn?

Kære Helen,

Min datter er nu halvandet år - og vi er nu nået dertil at amning er stoppet om natten. Det tog nok tre dage for hende at vænne sig til ikke at få mælk og hun sover nu hele natten. Får lidt vand hvis hun vågner og det fungerer fint.

Jeg ammer om aftenen efter aftensmad og når hun skal sove - hun falder ofte i søvn med brystet i munden.

Det fungerede fint i ugerne efter ammestoppet om natten, men nu er det som om, at hun ikke kan vente til det bliver aften og hun skal ammes.

Allerede om eftermiddagen begynder hun at løfte op i min bluse og pege på brysterne. Jeg siger nej og det hele ender med at hun kaster hovedet bagover, vrider sig i højlydte skrig og bliver umulig at få ned på jorden igen. Jeg kan aflede hende i en halv time ad gangen indtil hun kommer i tanke om mors mælk igen. Når far kommer hjem tager han hende og det ...

Annonce

... hjælper lidt.

Hun spiser ost, pølse og drikker letmælk når vi kommer hjem fra vuggestue kl. 16, hvor hun er sulten. Hun spiser også lidt i vuggestuen.

Når vi skal spise aftensmad kl 18.00 vil hun ikke have noget. Hun vil ikke sidde i stolen og laver de samme scener igen. Det ender med at jeg giver hende mælk og hun falder til ro.

Jeg ved ikke om det hænger sammen - men hun vil heller ikke sidde i barnevogn når jeg henter hende i vuggestue. Det betyder at jeg bærer hende hjem på armen.

Jeg ville synes det var fint at amme en enkelt gang om aftenen inden hun skulle sove - men jeg tror ikke at lillepigen kan skelne imellem hvornår hun må få min mælk og hvornår hun ikke må.

Vil du anbefale et fuldt stop nu og har du gode råd til hvordan vi letter overgangen til at hun selv skal falde i søvn?

På forhånd tak

Med venlig hilsen
C og E

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Fontanellen

Det bløde punkt, som barnet har oven i hovedet, kaldes fontanellen. Barnet fødes med flere fontaneller, som er de steder, hvor kranieknoglerne mødes og endnu ikke er vokset sammen. Når barnet skal fødes, er det rigtig smart, at kranieknoglerne er bevægelige, så hovedet lettere kan komme igennem fødselsvejen. Samtidig sikrer bevægeligheden, at der er plads til, at barnets hjerne kan vokse.

Der sker ikke noget ved at røre forsigtigt ved fontanellen, og du kan roligt rede med en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Alleførst: Tusind tak for dit sidste svar - det er virkelig guld værd med professionelt svar og en "second opinion" :)

Med venlig hilsen
Natasha, mor til pige 4 måneder