Brev:
Tager ikke mit højre bryst
11. august 2008
Alder:
4 mdr.
Tager ikke mit højre bryst
Hej Helen,
Min søn er nu på vej mod de 5 måneder og tager umiddelbart godt på. Sidst han blev vejet for en månedes tid siden - vejede han 6,5 kg (3300 ved fødsel) Sundhedsplejersken kommer i næste uge og jeg er lidt spændt på hvor meget han har taget på. Han trives godt - er god og rund samt har et godt sovehjerte ;o)
Han er dog pludseligt indenfor de sidste 3 - 4 dage, begyndt at afvise mit højre bryst! Han bliver tosset og nægter at blive lagt til. Det lykkedes mig at ligge ham til når han sover - ellers ik. Det er selvfølgelig frustrerende, idet jeg allerede kan mærke at det påvirker mælkeproduktionen i brystet. Hvad kan det skyldes?
Jeg kan se at du før har anbefalet at snyde ham ved at ligge ham til i tvillingestilling - det vil jeg prøve og håbe det virker. Er der andet jeg kan gøre? Jeg syntes selv at mælken på dette bryst løber lidt langsomt til og når det kommer - er det med en vældig kraft (det er det imidlertid på begge bryster)
Jeg er ikke ret mange gange lykkedes at få Sigurd til at die fra begge bryster - eet bryst og han virker mæt og uinteresseret i bryst nr. 2. To - senest 3 timer senere melder han sig igen. Sådan har det været fra starten og til dels stadig. Nu dier han væsentlig kortere og jeg tænker at det er et apetitspring - altså at han får det han skal have hurtigere!? Han kan dog godt lade flere timer gå nu - igår hele 6 timer!! Er det ikke stik imod den logik snart 5 mdrs babyer har - alså at de sætter deres appetit op og har brug for mere?
Jeg testede hvor meget der er i eet bryst - ved at pumpe ud, og kunne nemt og rimlig hurtigst få 90 mm ud. Er det nok til en knap 5 mdr. baby?
Tak for dine gode svar ;o)