Brev:
Bliver gal på brystet
10. august 2008
Alder:
0 mdr.
Bliver gal på brystet
Hej Helen
Min 3 uger gamle datter er begyndt at hidse sig vældigt op under amning. Vi ammer ca. 6 gange dagligt og hver session kan snildt tage 1,5 time inden hun er tilfreds. Jeg tror, at min nedløbsrefleks fungerer fint, da hun meget hurtigt begynder at synke efter vi er gået igang. Efter en halv times amning ved det første bryst (foruden bleskift og bøvsning) begynder hun at hive i brystet, grynte og virke meget utilfreds. Hun slipper brystet for at søge det meget ivrigt igen. Dette antager jeg, betyder at der ikke er mere mælk at komme efter, men er dog usikker, da jeg stadig kan presse lidt mælk ud og hun fortsat tager brystet - jeg ville jo helst at hun ikke ville tage det igen som tegn på, at det var tomt.
Når hun bliver sur på det første bryst skifter jeg til det andet - her går der dog blot få sekunder før hun bliver meget ulykkelig. Jeg tror, det er fordi der pludselig kommer meget mælk igen. Når jeg malker lidt ud kommer mælken i en hård stråle. Hun lader stadig til at være sulten, men hver gang jeg lægger hende til bryder hun ud i gråd efter få sekunder. Hvad kan jeg gøre ved dette? Jeg vil jo meget gerne at hun er helt mæt og tilfreds inden jeg tager hende fra.
På forhånd tak for svar.
Venlige hilsner
Ditte