Bliver gal på brystet

10. august 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Bliver gal på brystet

Hej Helen

Min 3 uger gamle datter er begyndt at hidse sig vældigt op under amning. Vi ammer ca. 6 gange dagligt og hver session kan snildt tage 1,5 time inden hun er tilfreds. Jeg tror, at min nedløbsrefleks fungerer fint, da hun meget hurtigt begynder at synke efter vi er gået igang. Efter en halv times amning ved det første bryst (foruden bleskift og bøvsning) begynder hun at hive i brystet, grynte og virke meget utilfreds. Hun slipper brystet for at søge det meget ivrigt igen. Dette antager jeg, betyder at der ikke er mere mælk at komme efter, men er dog usikker, da jeg stadig kan presse lidt mælk ud og hun ...

Annonce

... fortsat tager brystet - jeg ville jo helst at hun ikke ville tage det igen som tegn på, at det var tomt.

Når hun bliver sur på det første bryst skifter jeg til det andet - her går der dog blot få sekunder før hun bliver meget ulykkelig. Jeg tror, det er fordi der pludselig kommer meget mælk igen. Når jeg malker lidt ud kommer mælken i en hård stråle. Hun lader stadig til at være sulten, men hver gang jeg lægger hende til bryder hun ud i gråd efter få sekunder. Hvad kan jeg gøre ved dette? Jeg vil jo meget gerne at hun er helt mæt og tilfreds inden jeg tager hende fra.

På forhånd tak for svar.

Venlige hilsner
Ditte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Udmalkning af modermælk

Når du ønsker at malke ud og gemme din mælk bør du følge nedenstående retningslinier:

1) Vask dine hænder
2) Malk lidt mælk ud og kasser dette (ca. en spiseskefuld). Den første mælk kan være inficeret med bakterier fra huden og brystvorten. Når barnet ammes er dette uden betydning, men når mælken skal gemmes, er det vigtigt at den er helt ren.
3) Malk ud i en rengjort (skoldet) plastik flaske - kan købes på apoteket og de kan bruges flere gange, hvor du rengør og...

Læs mere i Babylex

Massage - baby

Mange babyer nyder at få massage eller berøring af ryg, mave, ansigt, fingre, tær. De rolige og rytmiske bevægelser giver barnet en følelse af at være elsket og fylder barnet med velvære. Der findes flere bøger om emnet, hvis du ønsker at sætte dig ind i en bestemt teknik, kan det anbefales at låne eller købe en af disse.

Hvis dit barn har svært ved at komme af med afføring eller luft, så kan det også være en god ide at massere lidt på barnets mave. Dette gøres ved stille og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder