Brev:
Udfordringer med amning - appetitspring, trøske?
9. august 2008
Alder:
1 mdr.
Udfordringer med amning - appetitspring, trøske?
Hej Helen,
Jeg har født den skønneste lille pige for en måneds tid siden. Jeg har ammet Smilla helt fra start uden de store udfordringer. Min sundhedsplejerske roste endda Smilla for en rigtig fin sutteteknik, så jeg er en stolt mor.
Men for en lille uges tid siden startede udfordringerne. Smilla græder meget undervejs i måltiderne og jeg har svært ved at få hende til at tømme mit bryst af samme årsag. Det ender med, at jeg går meget rundt med hende for at trøste og til sidst falder hun som oftest i søvn. Jeg har forsøgt alle de gode råd med at skifte ble undervejs, kamillete osv., men det løser ikke problemet. Det har også resulteret i dårlige nætter med lange seancer og begrænset søvn.
Tidligere sov Smilla 3-4 timer om natten mellem amningerne - og det samme gjorde sig stort set gældende i dagtimerne.
Hvordan bryder jeg dette mønster? Er det et appetitspring. Smilla har haft lidt trøske i munden men det er stort set væk - kan det påvirke?
På forhånd tak for dit svar.
Lisbeth