Genetablere amning

9. august 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Genetablere amning

Hej Helen

Jeg har for 4 uger fået min søn nr 2. Da det har været et turbulent graviditetsforløb, har det ikke lykkes mig at få amningen etableret så den har fungeret. Jeg har har givet flaske og suppleret med min egen mælk det han har villet. Den første halvanden uge via suttebrik som han til sidst ikke gad. Det har kun lykkes mig få gange at få ham til at tage ordentligt fat om brystet. Men så ville han heller ikke det.

Jeg har malket ud og givet ham de 15-20 ml der var. Den sidste uge har jeg ikke forsøgt amning. Nu er situationen imidlertid den at der er faldet mere ro på og jeg kunne godt tænke mig at supplere ...

Annonce

... med at amme igen. Det løber stadigvæk fra mine bryster, men kun lidt. Er det muligt at genetablere amning bare lidt eller er det løb kørt. Jeg synes det er en falliterklæring at må give op. Den første uge kunne jeg desuden få ham til at falde til ro ved at lægge ham til - nu kan jeg nærmest ikke få ro på ham - kun min mand kan.

Jeg føler mig som en uduelig mor. Min store søn på 2½ år har meget svært ved at acceptere der er kommet en mere der skal have opmærksomhed - og jeg har svært ved at rumme hans følelser og bliver så ked af det. Jeg synes det hele er et stort kaos og jeg føler jeg gør alting forkert.

Hilsen Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Fødder

På grund af den trange plads i livmoderen, bliver mange børn født med indaddrejede fødder. Det kan være den ene fod eller begge. Små børn fødes også let hjulbenede. Det har ofte ingen betydning, og det retter sig efterhånden, som barnet bliver ældre. Nogle børn bliver født med klumpfod, også kaldet varusfod eller talipes equinovarus. Dette kræver speciel behandling.

Den sunde babyfod er bred og med en smal hæl. Barnet kan let sprede sine tæer. Alle børn er platfodet indtil...

Læs mere i Babylex

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar, som kom langt hurtigere end forventet :)

Dejligt, tak
Christina