Brev:
Genetablere amning
9. august 2008
Alder:
1 mdr.
Genetablere amning
Hej Helen
Jeg har for 4 uger fået min søn nr 2. Da det har været et turbulent graviditetsforløb, har det ikke lykkes mig at få amningen etableret så den har fungeret. Jeg har har givet flaske og suppleret med min egen mælk det han har villet. Den første halvanden uge via suttebrik som han til sidst ikke gad. Det har kun lykkes mig få gange at få ham til at tage ordentligt fat om brystet. Men så ville han heller ikke det.
Jeg har malket ud og givet ham de 15-20 ml der var. Den sidste uge har jeg ikke forsøgt amning. Nu er situationen imidlertid den at der er faldet mere ro på og jeg kunne godt tænke mig at supplere med at amme igen. Det løber stadigvæk fra mine bryster, men kun lidt. Er det muligt at genetablere amning bare lidt eller er det løb kørt. Jeg synes det er en falliterklæring at må give op. Den første uge kunne jeg desuden få ham til at falde til ro ved at lægge ham til - nu kan jeg nærmest ikke få ro på ham - kun min mand kan.
Jeg føler mig som en uduelig mor. Min store søn på 2½ år har meget svært ved at acceptere der er kommet en mere der skal have opmærksomhed - og jeg har svært ved at rumme hans følelser og bliver så ked af det. Jeg synes det hele er et stort kaos og jeg føler jeg gør alting forkert.
Hilsen Dorthe