Brev:
Urolig under amning - 2 mdr.
8. august 2008
Alder:
2 mdr.
Urolig under amning - 2 mdr.
Hej Helen.
Jeg har lige et spørgsmål angående min søn på 7 uger.
Som regel går det godt med at lægge ham til og han tager fat med det samme og få gange spræller han en del, men får til sidst. Men mit problem er når amningen er ved at være ovre.
Han spræller helt vildt og suger i vorten og trækker hovedet tilbage, giver slip og søger helt vildt som om han aldrig fik mad, og det gør han et par gange. Så prøver jeg at tage ham op og bøvse, det bliver han småsur over og nogle gange kommer der en bøvs. Derefter tilbyder jeg ham igen af samme bryst men så bliver han rigtig sur. Nogle gange prøver jeg så at tilbyde ham det andet bryst og nogle gange siger han ja tak (men så gylper han tit bagefter).
Men når han så afviser brystet anden gang er han sur og det hjælper kun at få en sut i munden. Men når der er gået 2 min efter han har fået sutten så er han også glad og tilpas.
Det er meget sjældent at han efter et måltid har et "ah nu er jeg dejlig tilpas"-udtryk.
Jeg kan ikke finde ud af om han er mere sulten når han søger sådan, eller om han afviser brystet når han spræller sådan, men hvorfor søger han så?
Det skal lige siges at han spiser aktivt ca 10-12 min i træk af gangen.
Det gør at amningen er blevet lidt træls (overvejer overhovedet ikke at stoppe), og det vil jeg gerne lave om på, både for min og ikke mindst hans skyld. Om natten er der ingen problemer.
Ellers er han en dejlig, dygtig og glad dreng.
Ser meget frem til dit svar.
Venlig hilsen fra Maibrit