Urolig under amning - 2 mdr.

8. august 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Urolig under amning - 2 mdr.

Hej Helen.

Jeg har lige et spørgsmål angående min søn på 7 uger.

Som regel går det godt med at lægge ham til og han tager fat med det samme og få gange spræller han en del, men får til sidst. Men mit problem er når amningen er ved at være ovre.
Han spræller helt vildt og suger i vorten og trækker hovedet tilbage, giver slip og søger helt vildt som om han aldrig fik mad, og det gør han et par gange. Så prøver jeg at tage ham op og bøvse, det bliver han småsur over og nogle gange kommer der en bøvs. Derefter tilbyder jeg ham igen af samme bryst men så bliver han rigtig sur. Nogle gange prøver jeg så at tilbyde ham det andet bryst og nogle gange siger han ja tak (men så gylper han tit bagefter).

Men når han så afviser brystet anden gang ...

Annonce

... er han sur og det hjælper kun at få en sut i munden. Men når der er gået 2 min efter han har fået sutten så er han også glad og tilpas.
Det er meget sjældent at han efter et måltid har et "ah nu er jeg dejlig tilpas"-udtryk.

Jeg kan ikke finde ud af om han er mere sulten når han søger sådan, eller om han afviser brystet når han spræller sådan, men hvorfor søger han så?

Det skal lige siges at han spiser aktivt ca 10-12 min i træk af gangen.

Det gør at amningen er blevet lidt træls (overvejer overhovedet ikke at stoppe), og det vil jeg gerne lave om på, både for min og ikke mindst hans skyld. Om natten er der ingen problemer.

Ellers er han en dejlig, dygtig og glad dreng.

Ser meget frem til dit svar.

Venlig hilsen fra Maibrit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad

De første måneder at barnets liv kalder man for mælkeperioden, da barnets mad udelukkende består af mælk. Barnet ernæres her enten af modermælk eller af modermælkserstatning. Når barnet er mellem 4-6 mdr kan barnet begynde at få lidt skemad.

Den periode som afløser mælkeperioden kaldes overgangsperioden. Den varer til barnet er ca. 9 mdr gammelt. Det er overgangen fra flydende mad, til mad med struktur og klumper til mere og mere bid og mad i stykker, til at barnet kan spise mere...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.