Mælkeindtag når mor er væk

31. juli 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Mælkeindtag når mor er væk

Hej Helen

Jeg har læst og brugt mange af dine svar, men vil nu gerne selv spørge dig om noget. Jeg har en dejlig dreng på snart syv måneder, som jeg endnu ikke har været væk fra, da han ikke vil tage flaske. Jeg skal på "venindetur" i halvandet døgn om 14 dage, og jeg er i tvivl om det er forsvarligt at tage afsted uden ham, og om han så vil få nok at spise/drikke. Hans plan ser ud som følger:

kl. 6 bliver ammet og sover videre
kl. 7.30 vågner
kl. 8 får grød - spiser ca en halv portion
kl. 9 får frugt og brød, spiser ikke meget men bruger lang tid på at sidde og sutte på det
kl. 10 får en lur - bliver nogle gange ammet inden
kl. 11.30 vågner
kl. 12 får frokost - et par skefulde grøntsagsmos eller færdigkøbt mad på glas, hvis han ikke vil spise mit hjemmelavede (laver meget forskelligt - ofte et mix af vores aftensmad tilpasset ham) :-) - han spiser under alle omstændigheder ikke særlig meget. Han vil gerne have det men en stor ...

Annonce

... del ryger ud igen.
kl. 13.30 får frugt og brød - spiser igen ikke meget men elsker at sidde og sutte på det
kl. 14. får en lur - ammes inden
kl. 15.30 vågner
kl. 16.30 ammes
kl. 17.30 får nogle gange en powernap
kl. 18 får aftensmad - samme som frokost
kl. 20 - 20.30 puttes for natten - ammes inden
ammes for det meste mindst en gang om natten.

Som du kan se bliver han stadig ammet en del, og der er ikke nogen tvivl om at det helt klart er hans favoritmad. Han hyperventilerer af iver når jeg gør klar til at amme ham. Jeg nyder også at amme ham og er ked af det nok snart er slut - men det kunne på den anden side også være rart at være lidt mere uafhængig, men jeg vil ikke stoppe af den grund før han er parat.

Skal jeg bare fortsætte som hidtil og vente til han (forhåbentlig snart) bliver bedre til at spise, eller skal jeg ændre noget, og tror du han får nok mad/væske hvis jeg tager afsted om 14 dage?

Med venlig hilsen
Rikke

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor