Brev:
Mælkeindtag når mor er væk
31. juli 2008
Alder:
6 mdr.
Mælkeindtag når mor er væk
Hej Helen
Jeg har læst og brugt mange af dine svar, men vil nu gerne selv spørge dig om noget. Jeg har en dejlig dreng på snart syv måneder, som jeg endnu ikke har været væk fra, da han ikke vil tage flaske. Jeg skal på "venindetur" i halvandet døgn om 14 dage, og jeg er i tvivl om det er forsvarligt at tage afsted uden ham, og om han så vil få nok at spise/drikke. Hans plan ser ud som følger:
kl. 6 bliver ammet og sover videre
kl. 7.30 vågner
kl. 8 får grød - spiser ca en halv portion
kl. 9 får frugt og brød, spiser ikke meget men bruger lang tid på at sidde og sutte på det
kl. 10 får en lur - bliver nogle gange ammet inden
kl. 11.30 vågner
kl. 12 får frokost - et par skefulde grøntsagsmos eller færdigkøbt mad på glas, hvis han ikke vil spise mit hjemmelavede (laver meget forskelligt - ofte et mix af vores aftensmad tilpasset ham) :-) - han spiser under alle omstændigheder ikke særlig meget. Han vil gerne have det men en stor del ryger ud igen.
kl. 13.30 får frugt og brød - spiser igen ikke meget men elsker at sidde og sutte på det
kl. 14. får en lur - ammes inden
kl. 15.30 vågner
kl. 16.30 ammes
kl. 17.30 får nogle gange en powernap
kl. 18 får aftensmad - samme som frokost
kl. 20 - 20.30 puttes for natten - ammes inden
ammes for det meste mindst en gang om natten.
Som du kan se bliver han stadig ammet en del, og der er ikke nogen tvivl om at det helt klart er hans favoritmad. Han hyperventilerer af iver når jeg gør klar til at amme ham. Jeg nyder også at amme ham og er ked af det nok snart er slut - men det kunne på den anden side også være rart at være lidt mere uafhængig, men jeg vil ikke stoppe af den grund før han er parat.
Skal jeg bare fortsætte som hidtil og vente til han (forhåbentlig snart) bliver bedre til at spise, eller skal jeg ændre noget, og tror du han får nok mad/væske hvis jeg tager afsted om 14 dage?
Med venlig hilsen
Rikke